سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قرآن بیان جاودان

به گزارش رجانیوز به نقل از فارس، فریدون عباسی رئیس سازمان انرژی اتمی که پس از جلسه امروز (چهارشنبه) هیئت دولت با خبرنگاران گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به این سئوال که آیا پاسخ نامه دوم آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را خواهید داد و محتوای این پاسخ چه خواهد بود، گفت: حتماً جواب می‌دهیم چون معتقدیم که دلیلی هم ندارد که هر چه می‌نویسیم و ایشان می‌گوید، قانع کننده بوده یا نبوده، درست باشد.

*غنی سازی 20 درصد را از سایت نطنز به سایت فردو منتقل می‌کنیم

وی با بیان اینکه پاسخ آمانو را به صورت کارشناسانه در حوزه هسته‌ای خواهیم داد، افزود: امسال تحت نظارت آژانس غنی سازی 20 درصد را از سایت نطنز به سایت فردو منتقل می‌کنیم و توان آن را به سه برابر افزایش می‌دهیم و این جواب پاسخی بود که آژانس طلب می‌کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: غنی سازی 20 درصد در سایت نطنز متوقف نمی‌شود تا اینکه با نظارت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مطمئن شویم که در سایت فردو، دو برابر وضع کنونی تولید می‌کنیم.

عباسی با بیان اینکه همه این مراحل انتقال زیر نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صورت می‌گیرد، افزود: پس از آنکه ظرفیت تولید را در سایت فردو به سه برابر افزایش دادیم آنگاه بخش 20 درصد سایت نطنز را متوقف و به صورت کامل به فردو انتقال می‌کنیم؛ بنابراین تا زمانی که غنی سازی 20 درصد به طور کامل به فردو انتقال نیابد و ظرفیت تولید سه برابر نشود، بخش غنی سازی نطنز را متوقف نخواهیم کرد.

وی همچنین در خصوص پیوستن ایران به کنوانسیون ایمنی نیروگاه های هسته‌ای گفت: در کنفرانسی که به همین منظور در 30 خرداد برگزار می‌شود نظر جمهوری اسلامی ایران را اعلام می‌کنیم.

*نسل جدید سانتریفیوژها به‌زودی نصب می‌شود

معاون رئیس جمهور در ادامه مصاحبه خود در پاسخ به سوالی درباره سانتریفیوژهای نسل جدید که رئیس جمهور در مصاحبه مطبوعاتی خود اعلام کرد، گفت: در حال کار روی نسل‌های جدید سانتریفیوژ هستیم و کار تحقیقاتی آنها تمام شده و به‌ زودی زنجیره‌های اولیه 164‌تایی سانتریفیوژهای این نسل را نصب می‌کنیم تا بعد از نتیجه‌گیری، آن را نهایی کنیم.

عباسی تاکید کرد: تحقیقات صورت گرفته درخصوص سانتریفیوژهای نسل جدید هم در سایت فردو و هم در سایت نطنز بوده است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره اخبار منتشر شده از جانب وزیر امور خارجه مبنی بر راه‌اندازی نهایی نیروگاه اتمی بوشهر تا دو ماه آینده اظهار داشت: برق هسته‌ای این نیروگاه زمانی به شبکه سراسری وصل می‌شود که بتوانیم قدرت را به 500 مگاوات الکتریکی برسانیم و تحویل وزارت نیرو بدهیم و از این وزارتخانه تأییدیه بگیریم.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: فعلاً نیروگاه اتمی بوشهر مراحل آزمایشی قدرت را طی می‌کند که تاکنون نیز موفقیت‌آمیز بوده است.

*تولید صفحات سوخت هسته‌ای؛ تا شهریور

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: به احتمال قوی، سوخت هسته‌ای به صورت صفحه‌ای تا شهریور ماه به مرحله تولید می‌رسد.

عباسی در ادامه مصاحبه خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره زمان تولید صفحات سوخت رآکتور تحقیقاتی تهران افزود: این کار در دست اجراست.

وی با بیان اینکه هر کار تحقیقاتی و آزمایشی زمان خودش را دارد، گفت: نخستین بار است که سوخت هسته‌ای را به صورت صفحه‌ای تولید می کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: مراحل این کار تاکنون طبق زمانبندی، بسیار خوب پیش رفته است.


[ چهارشنبه 90/3/18 ] [ 3:27 عصر ] [ محسن حیدری ] [ نظرات () ]

مدیرکل تربیت‌بدنی استان کرمان گفت: تیم مس سرچشمه رفسنجان در استان ماندنی است و مسئولان همدان سعی نداشته باشند با برخی شایعات روحیه این تیم را خراب کنند.

محمد فولادی‌ ماهانی امروز در گفت‌و‌گو با فارس در کرمان با اشاره به اینکه تیم فوتبال مس سرچشمه رفسنجان حاصل عرق و کار کارگران عزیز در کارخانه مس سرچشمه است، اظهار داشت: این تیم در سال جاری توانست با اقتدار به لیگ برتر فوتبال کشور صعود کند.
وی با اشاره به تلاش همه‌جانبه بازیکنان و کادر فنی این تیم برای صعود به لیگ برتر افزود: این تیم با تلاش و زحمت کادر کرمانی و بازیکنان بومی به رقابت‌های لیگ برتر فوتبال رسیده است.
فولادی ‌ماهانی تصریح کرد: تمام مسئولان استان از جمله استاندار به صورت جدی این مسئله را دنبال می‌کنند و خواستار ماندن این تیم در استان هستند، بنابراین نباید بگذاریم به خارج از استان برود.
وی گفت: بر اساس قوانین فدراسیون که مطابق با قوانین فیفاست، دو باشگاه هم‌نام که هیئت ‌مدیره مانند هم و در مجموع دو باشگاه متفاوت نباشد، نمی‌توانند به خاطر مسئله تبانی و شایعه در رقابت‌ها شرکت کنند اما این مسئله با یک تدبیر حل‌شدنی است و این تیم می‌تواند در کرمان بماند.
فولادی‌ماهانی بیان کرد: شرکت هولدینگ ابتدا پیشنهاد خرید سهمیه این تیم را با نام فولاد کرمان داد و استاندار کرمان نیز از این مسئله استقبال فراوانی دارد و با پیگیری‌هایی که استاندار دارد، تیم فوتبال سرچشمه در کرمان ماندنی است.
وی با اشاره به شیطنت‌ها و تحت فشار گذاشتن برخی از افراد بیان داشت: تیم مس سرچشمه کرمان در استان ماندنی است و دیگران سعی نداشته باشند با برخی شایعات روحیه این تیم را خراب کنند.
فولادی ‌ماهانی خاطرنشان کرد: شایعه این چند روز مبتنی بر فروختن سهمیه‌ تیم مس سرچشمه به تیم دسته اولی پاس همدان است که شنیده می‌شود و کاملا بی‌اساس است.
وی اذعان کرد: تیم مس سرچشمه در لیگ برتر در سال جاری ماندنی است و این شایعه از سوی برخی از مردم علاقمند به ورزش نباید رواج پیدا کند.
فولادی ‌ماهانی تصریح کرد: هیچ‌یک از مسئولان استان کرمان خواستار انتقال تیم مس سرچشمه کرمان به خارج از استان نیستند و این تیم در استان باقی می‌ماند.


[ چهارشنبه 90/3/18 ] [ 3:26 عصر ] [ محسن حیدری ] [ نظرات () ]

سر مربی فوتبال پرسپولیس معتقد است داور به تیم ملوان خیلی لطف کرده و با این وجود پرسپولیس هنوز کار قهرمانی را تمام نکرده است.

به گزارش ایسنا، علی دایی در نشست خبری پایان این دیدار با تمجید از عملکرد شاگردانش گفت: «در نیمه اول در 15 دقیقه پایانی خوب کار کردیم و توانستیم بازی را در دست بگیریم. در نیمه دوم هم کاملا متفاوت با نیمه اول بودیم و کاملا توپ و میدان در اختیار ما بود. ملوان یک توپ روی دروازه ما آورد و همان گل شد.»

دایی در پاسخ به این سوال که چرا مازیار زارع که زمانی در انزلی بود برای زدن پنالتی انتخاب شد، گفت: «ببینید فوتبال حرفه‌ای است. زارع الان چند سال است از ملوان جدا شده. این مسائل دیگر اصلا مطرح نیست. پنالتی را زد به تیر خورد، فدای سرش. به جایش در نیمه دوم با جان و دل بازی کرد و عملکرد خوبی داشت.»

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در ادامه با انتقاد شدید از عملکرد فغانی گفت: «من آدم شجاعی هستم. شاید خیلی‌ها ناراحت شدند که من هفته پیش گفتم در فولاد یک پنالتی به ضرر ما گرفته نشد اما همان گونه که هفته گذشته گفتم پنالتی برای حریف ما نگرفتند الان هم می‌گویم که سه پنالتی برای تیم ما گرفته نشد. داور نه تنها پنالتی روی نوروزی را اعلام نکرد بلکه یک کارت هم به او داد و دو کارته شد و حالا او را برای بازی بعد نداریم. اگر داور به سود ما پنالتی اعلام کرده بود روند بازی کلا عوض شده بود.»

دایی در پاسخ به اصرار یکی از خبرنگاران درباره قضاوت فغانی و اینکه اگر به نفع تیم او هم سوت زده بود، باز هم حرف می‌زد گفت:‌ «سوال شما بودار است. مگر من در اهواز حقیقت را نگفتم؟ شما دنبال چیز دیگری هستید. من خیلی وقت است که با شبکه دو تعاملی ندارم و حالا شما باز این سوال را می‌پرسید.»

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس که تیمش اکنون در آستانه قهرمانی قرار گرفته درباره 10 نفره شدن ملوان هم گفت: «به نظر من اخراج جزئی از بازی بود. اگر بازیکن ملوان علی عسگری را نگرفته بود، آن توپ گل نمی‌شد؟ به نظر من داور به ملوان خیلی لطف کرد. ما پنالتی را خراب کردیم، روحیه‌مان پایین آمد و بچه‌ها در رختکن سرشان پایین بود اما اگر آن موقعیت گل شده بود، روحیه ما بالا نمی‌رفت؟»

دایی همچنین درباره اعتراض هواداران ملوان که تا نیم ساعت پس از بازی به قضاوت فغانی اعتراض می‌کردند، گفت: «به هر حال آنها ملوان را دوست دارند و روی شهرشان تعصب دارند وگرنه داور به آنها لطف هم کرد. یعنی به نظر شما نباید کارت قرمز می‌داد؟»

سرمربی پرسپولیس درباره روند پرسپولیس در فصل آینده هم گفت: «اول ببینید من در فصل بعد روی نیمکت هستم یا نه، بعد از این سوال‌ها بپرسید. اگر چه من قبول ندارم که در بازی‌های اخر خوب بازی کردیم. قبلش هم خوب بودیم فقط توپ‌هایمان گل نمی‌شد. ما کلا در طول این فصل چهار یا پنج بازی بد بازی کردیم. خدا را شکر می کنم که ملوان را با اختلاف دو گل بردیم و یکی از دو شکست لیگ را جبران کردیم، ان‌شاء‌الله در انزلی آن شکست دیگر را هم جبران می‌کنیم چرا که دوست دارم با پیروزی قهرمان شویم.»

دایی درباره تاکتیک تیمش در بازی برگشت نیز گفت: «در این دو سه بازی کاری نمی‌توانیم انجام دهیم اما مطمئنا تاکتیک خاصی خواهیم داشت تا دوباره تحت فشار قرار نگیریم. برای بازی بعد هادی نوروزی و علیرضا محمد را نداریم اما بقیه هستند که حتی امروز در ترکیب 18 نفره هم نبودند. از آنها می‌توانیم در بازی بعد استفاده کنیم.»

دایی همچون بازی گذشته از حضور پرتعداد هواداران تشکر کرد و گفت: «نشان دادیم که اگر آنها بیایند و بدون توجه به هیچ مساله‌ای تیم‌شان را تشویق کنند می‌توانیم کارهای زیادی انجام دهیم. تاثیر سکوها در این بازی کاملا قابل مشاهده و محسوس بود.»

سرمربی پرسپولیس در پایان در پاسخ به این سوال که عملکرد خودتان را در دوران مربی‌گری چگونه ارزیابی می‌کنید؟ گفت: «من هیچ گاه خودم را ارزیابی نمی‌کنم. دوست دارم هنوز خودم را بالا بکشم. من چهار یا پنج سال است که مربی‌گری را آغاز کرده‌ام و هنوز در ابتدای راهم، دوست دارم چیزی یاد بگیرم و باز هم پیشرفت کنم.»


[ چهارشنبه 90/3/18 ] [ 3:25 عصر ] [ محسن حیدری ] [ نظرات () ]

سخنگوی جامعه روحانیت گفت: جامعه روحانیت مبارز، حضرت آیت‌الله العظمی‌خامنه‌ای این مرد الهی را یک نعمت بزرگ می‌داند، لذا بر ما مردم و همه خواص وظیفه است که قدر این نعمت را دانسته و با تبعیت و اطاعت محض از مقام عظمای ولایت این نعمت را حفظ کنیم و شکر آن را به جا آوریم.

حجت‌الاسلام سالک سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با فارس ضمن عرض تبریک به مناسبت آغاز ولایت رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در طول این 22 سال با تدبیر، شجاعت، مدیریت و با حکمت که همواره با تواضع و فروتنی همراه با اقتدار بوده است، سکانداری کشتی انقلاب اسلامی را بعد از ارتحال حضرت امام(ره) با همه سختی‌هایش به عهده داشتند.

وی گفت: جامعه روحانیت مبارز، حضرت آیت‌الله العظمی‌خامنه‌ای این مرد الهی را یک نعمت بزرگ می‌داند، لذا بر ما مردم و همه خواص وظیفه است که قدر این نعمت را دانسته و با تبعیت و اطاعت محض از مقام عظمای ولایت این نعمت را حفظ کنیم و شکر آن را به جا آوریم.

عضو ارشد شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: ما شک نداریم که تبعیت از رهبر معظم انقلاب به عنوان عمود خیمه انقلاب مهمترین عامل برای پیروزی علیه فتنه‌گران و معاندان نظام و رفع توطئه‌های پیچیده آنها است، بنابراین ما معتقدیم هر مقدار ما قدرشناس عملی این نعمت الهی باشیم خداوند نیز برکات خود را بر ملت و کشور ما نازل خواهد کرد.

حجت الاسلام سالک با بیان اینکه نقطه عطف تاریخ انقلاب اسلامی ما 15 خرداد است، یادآور شد: امام(ره) در سال 42 بر سلطه 2500منحوس ساله شاهنشاهی پایان داد و حیات واقعی ملت ایران و آزادیخواهان جهان را رقم زد که نتیجه فداکاری،‌ از خود گذشتگی و عمل به تکلیف الهی حضرت امام(ره) بود که ندای حق را در گوشه‌ای از جهان احیا کرد تا کلام خالص الهی و اسلامی به گوش جهانیان برسد.

وی بیان داشت: امروز افتخار ملت ایران این است که در زیر سایه قرآن و حکومت اسلام در حال زندگی هستند، بنابراین مسولان و مردم در کنار هم باید تلاش کنند که این انقلاب را با حفظ امانت به آیندگان تحوی دهند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز یکی از مسائل مهم در حفظ ارکان انقلاب اسلامی را " انتخابات " دانست وافزود: ما در آخر امسال انتخابات مجلس شورای اسلامی را خواهیم داشت، انتخابات یکی از نمادهای مردم سالاری در نظام جمهوری اسلامی ایران است که باید با انتخاب افراد صالح موجب ادامه مسیر صحیح انقلاب شویم.

حجت الاسلام سالک با اشاره به جمله معروف امام که فرمودند "چه من باشم و چه نباشم اجازه ندهید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد " تاکید کرد: بی‌شک رهنمودهای امام (ره) چراغ راه ملت بزرگ ایران است.

وی ادامه داد: ملت بزرگ ایران همواره باید با بصیرت در طول مسیر خود در انقلاب، نااهلان و نامحرمان را شناسایی کند، زیرا ممکن است افرادی با ظاهر اسلامی در دل جامعه ما حرکت خزنده خود را داشته باشند تا اهداف شیطانی خود را عمل کنند، بنابراین ضرورت دارد که جریان‌های نااهل و نامحرم شناخته و به مردم معرفی شود.

عضو ارشد شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز خاطرنشان کرد: در طول انقلاب همواره برخی نامحرمان سعی داشتند در عرصه انتخابات خود را به بدنه نظام نفوذ دهند. لذا وقتی بستر نفاق و دورویی در جامعه آماده شد، شیطان سر از مخفیگاه خود بیرون آورده و با حضور در نقاط حساس یاران خود را برای تبعیت از خود دعوت می‌کند.

حجت‌الاسلام سالک با اشاره به خطبه‌ای از امیرالمومنین علی(ع) تصریح کرد: امروز شیطان حزب، افراد و لشکر خود را جمع کرده و برای برخورد با سربازان دین با رنگ و لعابی خاص به صحنه آمده است که در این میان هوشیاری نخبگان، دین‌شناسان و زمان‌شناسان بسیار حائز اهمیت است.

وی در ادامه سخنان خود یه نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره و تاکید کرد: اصولگرایان حرکتی را از اوایل سال 89 شروع کردند که ثمره آن در محور قرار گرفتن جامعتین شکل گرفت و نتیجه آن بیانیه‌ای 8 ماده‌ای به نام «منشور اصولگرایی» شد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه محوری‌ترین موضوع اصولگرایان " ولایت فقیه " بوده است، به کمیته سه نفره اصولگرایان اشاره و افزود: بی‌تردید چه گروه سه نفره و چه مجموعه دیگر اصولگرایان رمز موفقیتشان دو چیز است که اولین آن، "حفظ وحدت " و دیگری "تبعیت کامل از ولایت فقیه " است.

حجت‌الاسلام سالک در ادامه با بیان اینکه هرچه به سمت انتخابات نزدیک ‌تر می‌شویم فعالیت‌های اصولگرایان بیشتر خواهد شد، گفت: اما دو جریان دیگر نیز فعالیت خود را آغاز کرده است؛ یکی جریان انحرافی است که متأسفانه در بخشی از دولت نفوذ کرده است و هزینه‌های سنگینی را انجام داده است و از طرفی دیگر جریان دوم خرداد و اصلاحات هستند که تلاش می‌کنند عناصر سفید خود را برای مجلس بفرستند لذا این بار انتخابات این دوره مجلس بسیار حساس و مهم است.

وی در پاسخ به این سؤال که برای پرهیز از شعارگرایی در خصوص منشور اصولگرایی چه راهکارهایی در نظر گرفته‌اید که مجموع اصولگرایان فقط در شعار از آن حرف نزنند، بیان داشت: کاملاً درست است، در این شرایط نباید با شعار با مسائل برخورد کرد، لذا این مسئله از جهاد مختلف قابل توجه است. اول اینکه باید با سینه گشاده و باز سلایق مختلف اصولگرایی را به رسمیت شناخت، چرا که اصول و پایه‌های اصلی نظام را قبول دارند که در این بخش الحمدالله سران اصولگرایی موافقت خود را با منشوراصولگرایی اعلام داشتند و نکته دوم اینکه باید میدان مبارزات انتخاباتی را در نظر بگیرند که در میدان دشمن‌بازی نکنند.

عضو ارشد شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: باید با هوشیاری آن‌چه را که در محیط پیرامونی ما می‌گذرد به دقت و با هوشیاری رصد کنیم. همه اصولگرایان باید با دلسوزی و خالصانه التزام عملی خود را به مبانی اصولگرایی نشان دهند که بستگی به اخلاق، تدین و نوع بینش آنان دارد.

حجت الاسلام سالک تاکید کرد که سران اصولگرا و مجموعه آنها در این زمینه وظایفی به دوش دارند، لذا ما مطمئن هستیم که اصولگرایان به دلیل التزامشان به مبانی مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده‌اند در زمان‌های حساس تکالیف خود را انجام ‌می‌دهند، اما در شرایط کنونی این هوشیاری و بصیرت باید دو چندان شود، یعنی آنچه را که جامعتین به عنوان منشور اصولگرایی عنوان کرده است قلباً پذیرفته و با تبعیت و اطاعت تشکیلاتی زمینه‌های گسترش اتحاد هر چه بیشتر فراهم شود.


[ چهارشنبه 90/3/18 ] [ 3:24 عصر ] [ محسن حیدری ] [ نظرات () ]

امام جماعت دانشگاه علوم پزشکی تهران به دلیل اقدام برای نجات یک دختر جوان از چنگال اراذل و اوباش در خیابان شریعتی تهران، در آستانه نابینایی از یک چشم قرار گرفت. 

به گزارش رجانیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام فرزاد فروزش امام جماعت دانشگاه علوم پزشکی تهران که شب گذشته برای نجات یک دختر جوان از چنگال 2 نفر از اراذل و اوباش از جان‌گذشتگی کرده و هم‌اکنون در پی نجات دادن این دختر، در آستانه نابینایی چشم راست خود قرار گرفته است، در بخش اورژانس بیمارستان فارابی تهران و در حالی که خون چشم وی تمام لباس‌های وی را پوشانده بود، در تشریح این واقعه به خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: ساعت 22 شب سه‌شنبه در خیابان شریعتی، پائین‌تر از خیابان ملک به همراه 2 نفر همراه داخل خودروی خود در حال عبور بودیم که ناگهان صدای فریادهای دختر جوان را شنیدیم.

وی افزود: بلافاصله پس از شنیدن این فریادها به سمت صدا حرکت کرده و مشاهده کردیم که 2 نفر از اراذل و اوباش سوار بر یک موتور برای ربایش یک دختر جوان اقدام کرده‌اند. این اراذل و اوباش قصد داشتند به زور، دختر جوان را سوار بر موتور کرده و با خود ببرند اما این دختر با فریادهای خود درخواست کمک کرده و از سوار شدن خودداری می‌کرد و 2 پسر جوان نیز وی را ضرب و شتم کرده و مورد هتاکی قرار می‌دادند.

حجت‌الاسلام فروزش ادامه داد: با مشاهده این صحنه برای نجات دادن دختر به سمت اراذل و اوباش مهاجم یورش بردیم، اما با مقاومت این مهاجمان روبرو شده و درگیر شدیم. در هنگام درگیری، یکی از آنها که شیشه نوشابه‌ای در دست داشت، این شیشه را با زدن به بدنه موتور شکست و سپس با آن چندین ضربه به چشم راست من وارد کرد که نتیجه‌اش را مشاهده می‌کنید.

ضربات وارد شده بر چشم راست حجت‌الاسلام فروزش بسیار شدید بوده و به گفته یکی از پزشکان حاضر در اورژانس بیمارستان فارابی احتمال تخلیه شدن چشم راست این روحانی از خودگذشته و ایثارگر بسیار زیاد است.


[ سه شنبه 90/3/17 ] [ 5:6 عصر ] [ محسن حیدری ] [ نظرات () ]

رژیم وهابی آل سعود و آل خلیفه که این روزها جنایاتی از قبیل انهدام مساجد، آتش زدن قرآن و هتک حرمت به نوامیس مسلمین را در پرونده سیاه خود دارد در اقدامی ننگین که یادآور سنت های اعراب جاهلی قبل از اسلام است، دختر خردسالی به نام فاطمه علی خلیل را به شهادت رساندند.

به گزارش "بیداری اسلامی"، مردم مظلوم و شجاع بحرین دیشب سی و پنجمین قربانی خود را تقدیم اسلام و آزادی و کرامت بحرین کردند.

 رژیم وهابی آل سعود و آل خلیفه که این روزها جنایاتی از قبیل انهدام مساجد، آتش زدن قرآن و هتک حرمت به نوامیس مسلمین را در پرونده سیاه خود دارد در اقدامی ننگین که یادآور سنت های اعراب جاهلی قبل از اسلام است، دختر خردسالی به نام فاطمه علی خلیل را به شهادت رساندند.

بنا بر گزارشات رسیده از بحرین، در حمله شب گذشته ماموران امنیتی بحرین به مراسم عزاداری امام هادی علیه السلام در ستره که با گاز اشک آور و نارنجک های صوتی انجام گرفت ، "فاطمه علی خلیل " دختر 9 ساله بحرینی بر اثر استنشاق گاز اشک آور به شهادت رسید .

 به این ترتیب نام این کودک بی گناه بحرینی به عنوان سی و پنجمین شهید در تاریخ مبارزات مردم بحرین علیه ظلم و جنایات رزیم ال خلیفه به ثبت رسید.

در همین حال یک عضو جنبش وفاق بحرین با محکوم کردن این جنایت گفت: این شرایط اوضاع را بدتر می‌کند.

سید هادی گفت: برگزاری مراسم عزاداری امامان مظلوم شیعه در بحرین امری عادی است و ما چندین قرن آن را انجام داده‌ایم.مقامات گفتند که به مراسم‌ مذهبی حمله نمی‌کنند ولی آنها این کار را انجام دادند.

این درحالیست که یک مقام دولتی هرگونه درگیری گسترده در اطراف منامه را تکذیب کرد.وی به خبرگزاری رویترز گفت: واقعا هیچ گونه درگیری وجود نداشت.

این مقام دولتی مدعی شد که اوضاع باثبات است و به حالت عادی بازگشته است.


[ سه شنبه 90/3/17 ] [ 5:3 عصر ] [ محسن حیدری ] [ نظرات () ]

رژیم معمر قذافی اخیرا با انتشار تصاویر یک کودک مجروح اعلام کرد که وی در حملات ناتو زخمی شده، اما رسانه های غربی ضمن متهم کردن طرابلس به دروغگویی جدالی مبهم را به راه انداخته اند. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، برخی معاونان "معمر قذافی" اخیرا با فراخواندن رسانه های بیگانه به یک بیمارستان در طرابلس، کودکی را که در پی تصادف مجروح شده بود، قربانی حملات هوایی ناتو معرفی کردند.

این در حالی است که یکی از پرستاران این بیمارستان با ارائه یادداشتی به یکی از خبرنگاران خارجی، تاکید کرد که این کودک قربانی حملات ناتو نشده و در واقع در جریان یک تصادف به این جراحت دچار شده است.


کودک لیبیایی زخمی شده

بر این اساس، خبرنگارانی که این کودک لیبیایی را بی هوش بر تخت بیمارستانی در مرکز طرابلس دیدند، از مردی که کنار وی حضور داشت و خود را عموی وی معرفی می کرد، شنیدند که این کودک در جریان حمله هوایی ناتو در روز یکشنبه زخمی شده است.

اما پرستاری که در این بیمارستان حضور داشت با نوشتن پیغامی که به زبان انگلیسی بود، تاکید کرد: این کودک در جریان یک تصادف زخمی شده، این حقیقت ماجراست.

رژیم قذافی ادعا می کند که در جریان حملات ناتو تاکنون 700 نفر کشته و بیش از 4000 هزار زخمی شده اند. این در حالیست که مقامات ناتو تاکید دارند که تنها حمله اهداف نظامی را در دستور کار قرار داده اند و تا زمان کناره گیری قذافی به این حملات ادامه می دهند. رژیم قذافی حملات ناتو را تجاوزی استعماری در جهت سیطره بر منابع نفتی لیبی می داند.


[ سه شنبه 90/3/17 ] [ 5:1 عصر ] [ محسن حیدری ] [ نظرات () ]

 تشکل طرفداران انقلاب 14 فوریه بحرین با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد، بحرین بعد از لغو حالت فوق العاده به پادگان نظامی عربستان و اردن تبدیل شده است به‏گونه‌ای که ما شاهد استقرار امنیتی و نظامی گسترده در سراسر بحرین از جمله در شهر "منامه " پایتخت این کشور هستیم.

تشکل طرفداران انقلاب 14 فوریه بحرین در آخرین بیانیه خود که یک نسخه آن در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفت، اعلام کرد: عربستان سعودی با اعزام نیروهای تقویتی؛ اشغالگری خود در بحرین را شدت بخشیده است به گونه‌ای که به اعتقاد ناظران و مردم بحرین، شمار این نیروها از 10 هزار نفر همراه با تجهیزات زرهی و تانکهای آنها فراتر می‌رود.

*بحرین به پادگان نظامی عربستان و اردن تبدیل شده است

این بیانیه افزود: بحرین بعد از لغو حالت فوق العاده به پادگان نظامی عربستان و اردن تبدیل شده است به گونه‌ای که امروز و همزمان با انتشار این بیانیه ما شاهد استقرار امنیتی و نظامی گسترده و زیادی در سراسر بحرین از حمله در شهر "منامه " پایتخت این کشور هستیم.

*تضمین جریان نفت ارزان‎قیمت سعودی به آمریکا

تشکل طرفداران 14 فوریه در بیانیه خود آورده است: تقویت نیروهای اشغالگر نظامی و امنیتی عربستان سعودی بعد از چراغ سبز آمریکا صورت گرفته است و هدف از باقی ماندن اشغالگران سعودی و نیروهای موسوم به "سپر جزیره " و افزایش سرکوبگری و تروریسم آل سعود و آل خلیفه، خاموش کردن و ریشه‎کنی انقلاب مردمی جوانان دلاور و انقلابی است تا از این طریق ادامه حضور نظامی و امنیتی پایگاههای آمریکا در بحرین به منظور تضمین جریان نفت ارزان سعودی به آمریکا تضمین شود؛ آمریکایی که همچنان خون ملت‌ها و ثروت‌های آنها را می‌مکند و به رژیم‌های دیکتاتور قبیله‌ای و عشیره‌ای در منطقه کمک می‌کند.

* راهپیمایی‌های مسالمت‎آمیز تا اخراج آخرین نظامی اشغالگر ادامه خواهد یافت

این بیانیه درعین حال تاکید کرد: با وجود تقویت نیروهای نظامی و تروریسم و سرکوبگری نظامی مداوم در بحرین، تظاهرات مردمی همچنان تا امروز ادامه دارد به گونه‌ای که در همه روستاهای بحرین، مردم برای بیان مخالفت خود با حضور نظامی و امنیتی نیروهای اشغالگر و متجاوز به خیابانها آمدند و این راهپیمایی‌های مسالمت آمیز و مقاومت ملی و مردمی تا اخراج آخرین نظامی اشغالگر و متجاوز در بحرین و سرنگون کردن رژیم آل خلیفه ادامه خواهد یافت. 
تشکل طرفداران انقلاب 14 فوریه همچنین به استقرار افسران اردنی در مراکز پلیس بحرین اشاره کرده است به گونه‌ای که در هر مرکز پلیس هشت افسر اردنی استقرار یافته‌اند.

*سونامی انقلاب آل‌خلیفه را به زباله‌دان تاریخ خواهد فرستاد

این بیانیه تاکید کرده اسـت: بعد از تحولات سیاسی یمن و فرار "علی عبدالله صالح " حاکم این کشور، سعودی‌ها درباره فروپاشی حکومت بحرین دچار نگرانی زیادی شده و نیروهای نظامی تقویتی زیادی را به بحرین برای مقابله با جنبش انقلابی مردم و سونامی انقلاب این کشور اعزام کرده اند؛ سونامی‎ای که آل خلیفه را به زباله‎دان تاریخ خواهد فرستاد. 
این بیانیه به تظاهرات جوانان انقلاب بحرین در منطقه "السنابس " و جزیره "ستره " با وجود حضور گسترده نیروهای اشغالگر سعودی و آل خلیفه و مزدوران آنها و درگیری آنها با تظاهرات کنندگان اشاره کرد و افزود: مردم و جوانان انقلاب بدون توجه به حضور این بزدلان و مزدوران، تظاهرات برگزار کردند و شعار امروز آنها این است که خواهان سرنگونی شیخ "حمد بن عیسی آل خلیفه " شاه بحرین و "سرنگونی رژیم " او هستند.

*ملت از رژیم آل‌خلیفه خسته شده است

براساس این بیانیه، تظاهرات کنندگان همچنین در رد طرح پیشنهادی رژیم آل خلیفه برای گفت‌وگو با مخالفان شعار "گفت‎وگوی‌ شما دروغی بیش نیست " و "ملت از شما خسته شده است " و "خواهان خروج نیروهای اشغالگر سعودی از بحرین هستیم "، سر دادند.

* طرح آل‌خلیفه برای مصرف داخلی است

این بیانیه با تاکید بر اقدام جوانان انقلاب بحرین و آزادگان و زنان انقلابی این کشور در به شکست کشاندن طرح گفت‌وگوی باطل آل خلیفه از طریق برگزاری تظاهرات برای پنجمین روز متوالی تصریح کرد: طرح این گفت‌وگوی باطل صرفاً برای مصرف داخلی و خارجی ارایه شده است.

*مردم خواهان سرنگونی رژیم هستند نه اصلاحات سیاسی سطحی

وی با اشاره به نظرسنجی تشکل جوانان انقلاب 14 فوریه از مردم معترض در صحنه تاکید کردند: براساس نتایج این نظرسنجی، اکثر پرسش شوندگان اصلاحات سیاسی نمی‌خواهند بلکه خواهان سرنگونی رژیم هستند و می‌گویند که طرح گفت‌وگوی پیشنهادی دستگاه حاکمه دروغ اندر دروغ است و مردم از این دعوت‌های دروغ و باطل برای گفت‌وگو خسته شده اند و حتی کودکان نیز در این نظرسنجی تاکید کرده اند که خواهان سرنگونی شیخ حمد هستند و شعار مردم خواهان سرنگونی رژیم هستند؛ سرمی‌دهند. 
این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد؛ مردم بحرین این بار و بعد از انتفاضه‌های بزرگ جهان عرب و در نتیجه بیداری اسلامی امکان ندارد که خواهان اصلاحاتی سطحی همراه با باقی ماندن تحت رژیم آل خلیفه باشند و زمان آن فرا رسیده است که دیکتاتوریهای قبیله‌ای بروند.

* انقلاب تا تحقق پیروزی ادامه می‌یابد

تشکل طرفداران انقلاب 14 فوریه تاکید کرده است: ما پایدار و ثابت‎قدم نسبت به انقلاب تا پیروزی ادامه می‌دهیم و مردم بحرین به سرنگونی رژیم آل خلیفه بعد از فرار عبدالله صالح دیکتاتور یمن به عربستان بسیار خوشبین هستند.


[ سه شنبه 90/3/17 ] [ 5:0 عصر ] [ محسن حیدری ] [ نظرات () ]

 

خبرنامه دانشجویان ایران: محمود احمدی نژاد ردیس جمهور کشورمان 10خرداد در اولین اجلاس استانداران سراسر کشور در سال 1390 که در محل وزارت کشور برگزار شد، حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

 
برهمین اساس این سخنرانی رئیس جمهور بدون حضور خبرنگاران برگزار شد؛ هرچند سایت ریاست جمهوری متنی از سخنان محمود احمدی نژاد در این جلسه منتشر کرد، اما برخی گفته های رئیس جمهور در این خبر یافت نمی شد.
 
از این رو برخی گفته های رئیس جمهور در این دیدار که تا کنون منتشر نشده است توسط هفته نامه دانشجویان منتشر شد که در ذیل می آید:
 
براساس این گزارش، رئیس جمهور در این سخنرانی خود با اشاره به مباحثی مبنی بر اینکه برخی عناصر دولت با جن گیرها و رمالان در ارتباط هستند، گفت: حالا که برخی ها را با این عنوان دستگیر کرده اند، بهتر است بگذارند دولت کار خودش را بکند.
 
وی همچنین در بخش دیگر سخنان خود گفته است: دولت را متهم می کنند که می خواهد در انتخابات دخالت کند، ما کی در انتخابات دخالت کردیم؟ ما به هیچ وجه قصد دخالت در انتخابات را نداشته و نداریم.
 
احمدی نژاد درباره اظهارنظر های مختلف درباره مسائل مالی و انحرافات فکری مشایی گفت: اگر اینها یک برگ تخلف از آقای مشایی داشتند در بوق و کرنا می کردند. مطالب اخیر هم که منتشر شده سند سازی است.
 
وی درباره مشایی اضافه کرد: من آقای مشایی را 25سال است که می شناسم و او را فردی مومن و باتقوا می دانم. رئیس جمهور همچنین گفت که برخی ها در چند وقت اخیر شایعه کرده بودند که احمدی نژاد می خواهد استعفا بدهد! اینها گمان کرده اند که الان وقت تقسیم غنائم است، در حالی که من به همه اعلام می کنم که مثل کوه ایستاده ام و تا روز تنفیذ بعدی با جدیت به کار ادامه خواهم داد.
 
احمدی نژاد همچنین درمورد مسائل مربوط به محمد رضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور گفت: همیشه گفته ام که اگر ثابت شد ایشان یک ریال سوءاستفاده کرده است، در تلویزیون عذرخواهی می کنم؛ من با با اطمینان می گویم که آقای رحیمی یک ریال هم سوءاستفاده نکرده است.
 
رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: برخی هم اینگونه عنوان می کنند که من را طلسم کرده اند! خب بیایید طلسم من را بشکنید تا همه راحت شوند!
 
احمدی نژاد ادامه داد: من نه بچه خوان هستم، نه بچه سرمایه دار، نه شعیب بن صالح! من خاک پای مردم هستم.
 
رئیس جمهور همچنین در بخش دیگری از سخنانش بار دیگر با اشاره به تبعیت خود از ولی فقیه تاکید کرد که با وجود ولایت در کشور بن بستی وجود ندارد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: برخی می خواهند من را زمین بزنند؛ اما من که گفته ام زمین خورده خدایی ام هستم پس بگذارند کارمان را بکنیم.


[ سه شنبه 90/3/17 ] [ 4:56 عصر ] [ محسن حیدری ] [ نظرات () ]

همزمان با لشگر کشی نظامیان انگلیسی در مرز یمن و فرار صالح به عربستان؛

 

در حالی که سرانجام عبدالله صالح دیکتاتور یمن با فرار به عربستان، مرحله اول انقلاب مردم یمن را تثبیت کرد، اخبار منتشره در رسانه های بین المللی از تلاش مضاعف غرب جهت انحراف در آینده انقلاب مردم این کشور حکایت دارد.

به گزارش رجانیوز، در همین راستا "ویچسلاو ماتوزف " دیپلمات سابق روسی گفت: تجزیه یمن یکی از اهداف سیاست‌های راهبردی آمریکا در خاورمیانه است و حتی کشورهای دوست و متحد آمریکا مثل عربستان در معرض خطر تجزیه قرار دارند.

 وی که با فارس گفتگو می کرد، درباره سناریوی پیش روی یمن بعد از رفتن علی عبدالله صالح به عربستان گفت: اولین سناریو این است که جوانان انقلابی، گروه‌ها و احزاب معارض یمنی شرایط خود را به معاون اول علی عبدالله صالح که فعلا جانشین اوست، بقبولاند. در اینجا باید به این نکته اشاره کنم که بعد از خروج علی عبدالله صالح از یمن، امکان ایجاد تفاهم سیاسی میان انقلابیون و باقیمانده رژیم صنعا وجود دارد.

حل بحران داخلی یمن از راه‌های سیاسی

این دیپلمات سابق روسیه تصریح کرد: اکنون ملت یمن می‌تواند یک راه حل سیاسی برای پایان دادن به مشکل داخلی کشور خود پیدا کند. بدون تردید، این عزم و اراده برای پایان دادن به مشکلات داخلی یمن می‌تواند در آینده نزدیک ثبات سیاسی و امنیت اجتماعی را به این کشور بازگرداند.

امکان تجزیه یمن وجود دارد

این دیپلمات سابق روسیه درباره امکان تجزیه یمن پس از علی عبدالله صالح گفت: امکان تجزیه یمن وجود دارد چرا که این کشور از ده‌ها سال پیش از دو دولت مستقل تشکیل شده است. بر همین اساس، فعالیت‌های تجزیه طلبانه در یمن وجود دارد. البته بهترین حالت براین کشور حفظ یکپارچگی و تشکیل یک دولت ملی عربی است نه اینکه دو دولت مستقل تشکیل شود. در اینجا باید به این نکته اشاره کنم که تقسیم کشورهای عربی -اسلامی و ترسیم خطوط مرزی جدید از جمله سیاست‌های ژئوپلتیک آمریکا برای خاورمیانه جدید است. چرا که این سیاست در زمان ریاست جمهوری جرج بوش پسر توسط کاندولیزا رایس وزیر خارجه وقت آمریکا مطرح شد. وی افزود: بدون شک تجزیه یمن یکی از اهداف سیاست‌های راهبردی آمریکا در خاورمیانه است. چرا که وحدت اقتصادی، سیاسی و نظامی در هر کشوری می‌تواند مانع از اجرا شدن سیاست‌های سلطه طلبانه آمریکا در منطقه شود. بنابراین بهترین حالت برای مردم منطقه متمرکز شدن بر وحدت کشورهای اسلامی برای مقابله با توطئه‌های آمریکاست. چرا که هم اکنون ملت‌های منطقه شاهد اقدامات آمریکا علیه ایران، سوریه، پاکستان هستند.

ماتوزف گفت: بدون شک بیگانگان برای تجزیه یمن توطئه کرده‌اند. تجزیه این کشور سبب تضعیف یمن خواهد شد. بر اساس طرح خاورمیانه بزرگ آمریکا، تمام کشورهای این منطقه در معرض خطر تجزیه قرار دارند. حتی کشورهای دوست و متحد آمریکا مثل عربستان در معرض خطر تجزیه قرار دارد. به طوری که بر اساس طرح خاورمیانه بزرگ آمریکا عربستان به 3 کشور تجزیه خواهد شد. به طور کلی هیچ کشور اسلامی از این توطئه آمریکا در امان نخواهد بود.

اما در همین زمینه، وزارت دفاع انگلیس نیز از استقرار نیروهای دریایی انگلیس در نزدیک یمن خبر داد. به گزارش فارس به نقل از شبکه تلویزیونی "بی بی سی "، سخنگوی وزارت دفاع انگلیس اعلام کرد که "یک یگان ارزیاب نظامی " انگلیس در نزدیک مرزهای یمن مستقر شده است. این سخنگو گفت: این یگان ارزیاب در راستای استقرار عادی و روتینی خود در منطقه خلیج فارس حضور دارد.

وی در عین حال از ارایه هرگونه توضیح و تفسیری درباره "ماهیت ماموریت این یگان " خودداری کرد.

برپایه این گزارش، 80 نفر از نیروهای دریایی انگلیس هم‌اکنون در کشتی لجستیکی "فورت ویکتوریا " مستقر هستند و شبکه تلویزیونی "اسکای نیوز " نیز خبر داد که کشتی بیمارستانی "ارغوس " در منطقه حضور دارد.

وزارت دفاع انگلیس از تایید این مطلب که ماموریت دو کشتی یاد شده زمینه‌سازی برای انتقال احتمالی اتباع انگلیسی مقیم یمن به خارج از این کشور است، خودداری کرد.

"ولیام هیگ " وزیر امور خارجه انگلیس روز جمعه از اتباع انگلیس در یمن خواسته بود که با توجه به "افزایش خشونت‌ها در این کشور " از آن خارج شوند.

این در حالی است که وزیر خارجه آمریکا نیز در سخنانی با اشاره به تحولات اخیر یمن خواستار انتقال سریع قدرت در این کشور شده و در بیانیه مشترکی که اخیرا آنجلا مرکل صدر اعظم آلمان، نیکولا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه، و نخست‌ وزیران بریتانیا، اسپانیا و ایتالیا صادر کرده‌اند ضمن اینکه از عربستان برای مداوای علی‌ عبدالله صالح قدردانی شده، از همه طرفهای درگیر در یمن خواسته شده که در چارچوب طرح شورای همکاری خلیج فارس به یک راه ‌حل دست یابند. 


[ سه شنبه 90/3/17 ] [ 4:49 عصر ] [ محسن حیدری ] [ نظرات () ]
<< مطالب جدیدتر           

.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 34
بازدید دیروز: 30
کل بازدیدها: 58879