سفارش تبلیغ
صبا ویژن


[ شنبه 89/4/26 ] [ 10:59 عصر ] [ محسن حیدری ] [ نظرات () ]


قرآن بیان جاودان


مهاجم جدید تیم فوتبال ساهان گفت: قهرمانی مجدد در لیگ ایران حداقل انتظار از سپاهان است که این انتظار حکایت از شخصیت بزرگ این تیم دارد.


 

 رضا عنایتی در مورد حضورش در تیم فوتبال سپاهان اظهار داشت: بعد از مذاکرات و انجام توافقات داخلی امروز رسما به تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان پیوستم تا در این تیم پر افتخار ایرانی فوتبالم را ادامه دهم.
 عنایتی افزود : انگیزه های بسیار بالایی دارم تا بار دیگر خود را به عنوان یک بازیکن تاثیر گذار در لیگ ایران نشان دهم و برخی از خاطرات ناخوشایند سال گذشته را به فراموشی بسپارم. امیدوارم آن قدر تاثیر گذار باشم تا هواداران متعصب سپاهانی خاطره ای خوش از حضورم در تیم محبوبشان داشته باشند. 
 مهاجم سپاهان با اشاره به شخصیت این تیم در ایران عنوان کرد: قهرمانی مجدد در لیگ ایران حداقل انتظار از سپاهان است که این انتظار حکایت از شخصیت بزرگ این تیم دارد. هواداران اصفهانی این فصل در کنار قهرمانی مجدد ایران از سپاهان می‌خواهند در لیگ قهرمانان نیز طلوع موفق و دوباره‌ای را در رسیدن به مراحل نهایی داشته باشد. 
 عنایتی ادامه داد: با بازیکنان شایسته‌ای که در این تیم هستند و با مدیریت با تدبیر و کادر فنی بادرایتی که سپاهان در اختیار دارد، می‌تواند تا آرزوی ایرانی ها در فتح لیگ قهرمانان را محقق کند. 
 وی در پایان گفت: از امیر قلعه نویی و مدیران سپاهان بابت اعتماد و اطمینانشان به من تشکر می‌کنم و با همه تلاش و پشتکار بهترین پاسخ را به این اعتماد می‌دهم.

 

 


گل جیووانی فن برونکهورست، بازیکن تیم هلند به اروگوئه به عنوان برترین گل رقابت های جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی انتخاب شد.


 

 گل دوربرد فن برونکهورست، کاپیتان تیم فوتبال هلند، مقابل اروگوئه در مرحله نیمه نهایی رقابت های جام جهانی که با پای چپ به ثمر رسید از سوی سایت "سوپراسپورت" به عنوان زیباترین گل رقابت ها انتخاب شد.

پنج گل برتر جام جهانی 2010 به شرح زیر است:
1- جیووانی فن برونکهورست: دیدار هلند در نیمه نهایی جام جهانی مقابل اروگوئه
2- کارلوس ته وز: دیدار آرژانتین در یک هشتم نهایی جام جهانی مقابل مکزیک (گل دوم)
3- داوید ویا: دیدار اسپانیا در مرحله گروهی جام جهانی مقابل هندوراس
4- سیفیوه شابالالا: دیدار آفریقای جنوبی مرحله گروهی جام جهانی مقابل مکزیک
5- مایکون: دیدار برزیل در مرحله گروهی جام جهانی مقابل کره شمالی


[ شنبه 89/4/26 ] [ 10:58 عصر ] [ محسن حیدری ] [ نظرات () ]
فابره گاس به بارسا بر نمی گردد


رییس باشگاه بارسلونا می گوید تلاش این باشگاه برای امضای قرارداد با آرسنال درمورد انتقال "سسک فابره گاس" بی نتیجه ماند و احتمالا برای به خدمت گرفتن این هافبک باید تا سال آینده منتظر باشیم.


 

 "ساندرو روسل"رییس باشگاه بارسلونا گفت :" آرسنال از بارسا به شدت احساس رنجش می کند. آنان نمی خواهند به پیشنهادها یا درخواست فروش پاسخ دهند و این بازیکن را در بازار فروش قرار نداده اند." 
 روسل که اول ژوئیه جانشین " خوآن لاپورتا " رییس قبلی بارسلونا شد همچنان اطمینان دارد که فابره گاس روزی به این باشگاه اسپانیایی باز خواهد گشت . 
 روسل گفت : " وی خواهد آمد ، حالا نه، سال دیگر خواهد آمد . " 
 وی افزود :" خواهیم دید. یک چیز مسلم است و آن اینکه ما برای امضای قرار داد با وی از روی شیفتگی عمل نخواهیم کرد. هیچ سهامداری حاضر نخواهد شد برای وی 60 یا 70 میلیون یورو بپردازد . ما به تلاش همه جانیه برای به خدمت گرفتن وی دست نخواهیم زد. ما تنها در حد ارزش این بازیکن در بازار نقل و انتقالات پول خواهیم پرداخت . " 
 آرسنال در ماه ژوئن پیشنهاد 35 میلیون یورویی قهرمان فوتبال اسپانیا را برای فابره گاس که در آکادمی فوتبال جوانان بارسلونا پرورش یافت و سپس در سال 2003 در شانزده سالگی به تیم انگلیسی پیوست را رد کرده بود. 
 گمان می رود قیمت کاپیتان آرسنال پس از عملکرد خوب وی در جام جهانی و کمک به اسپانیا برای کسب قهرمانی این مسابقات در یکشنبه گذشته افزایش یافته باشد . وی تا سال 2015 با آرسنال قرار داد دارد. 


[ شنبه 89/4/26 ] [ 10:55 عصر ] [ محسن حیدری ] [ نظرات () ]
فینال جام نوزدهم قربانی گرفت

                                                فینال جام نوزدهم قربانی گرفت

64 بیننده دیدار نهایی جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی در دو بمبگذاری در کشور اوگاندا کشته شدند.

به گزارش مهر به نقل از پرس تی وی، 64 تماشاگر فوتبال در یک رستوران و یک باشگاه راگبی در کامپالا، پایتخت اوگاندا، بر اثر بمب گذاری جان خود را از دست دادند.

برپایه گزارش پلیس، 49 نفر از تماشاگران در باشگاه راگبی و 19 نفر در رستوران کشته شدند. گروه الشباب از سومالی که زیرمجموعه القاعده به حساب می آید، مسئولیت این بمب گذاری ها را بر عهده گرفته است.

جودی ناباکوبا، سخنگوی پلیس اوگاندا، به رویترز گفت: گزارش های تایید شده از مرگ 64 نفر خبر می دهد. این در حالی است که 71 نفر هم مجروح شده اند.

دیدار نهایی رقابت های جام جهانی 2010 با برتری یک بر صفر اسپانیا مقابل هلند در ورزشگاه ساکرسیتی شهر ژوهانسبورگ به پایان رسید.

 


[ جمعه 89/4/25 ] [ 12:56 عصر ] [ محسن حیدری ] [ نظرات () ]
برنده بزرگ جام جهانی

 

جام جهانی

نوزدهمین دوره جام جهانی هم با انجام بازی شماره 64 در ژوهانسبوگ به پایان رسید و تا اسپانیایی‌ها، خوشحال ترین مردم جهان در جولای 2010 باشند.

به گزاش عصرایران، اسپانیا، هر چند جام جهانی را بالای سر برد و تک تک بازیکنانش بر آن بوسه زدند، تنها برنده این رقابت زیبا و نفسگیر نبود؛ جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی برندگاه دیگری هم داشت که بسیاریشان نهانند و ناپیدا و اندکی هم آشکار:

 

1 - فیفا

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، فارغ از این که کدام تیم جام را به خانه ببرد، همیشه برنده اصلی تمام دوره‌های جام جهانی بوده است.

برآوردها حاکی از آن است که فیفا، در این دوره از مسابقات حدود 3 میلیارد دلار سود کرده است.فروش حق امتیاز پخش تلویزیونی بازی‌ها، تبلیغات، پورسانت اسپانسرها، بلیت فروشی مسابقات و ده‌ها سرفصل ریز و درشت درآمدی دیگر، فیفای بعد از آفریقای جنوبی را ثروتمند از فیفای قبل از آن کرده است.

مسابقات آفریقای جنوبی، پر آب و نان ترین دوره جام جهانی برای فیفا بوده به طوری که در مقایسه با جام گذشته، 60 درصد افزایش درآمد داشته است.

آدیداس

2 - آدیداس

شرکت آلمانی سهامی عام «آدیداس» که از 1948 فعالیت خود را آغاز کرده، در جریان بازی‌های 2010 آفریقا، حسابی کار و کاسبی اش سکه بود.

این شرکت، امسال هم توپ بازی‌ها که «جابولانی» نام داشت را تولید کرد و اسپانسر و تهیه کننده لباس‌های تعدادی از تیم‌های حاضر در جام از جمله ژاپن، آلمان، اسپانیا و... بود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که تنها در دو روز منتهی به بازی "آلمان - اسپانیا" که آدیداس لباس هر دوتیم را تهیه کرده بود، حداقل 6 میلیون یورو از پیراهن‌های مارک آدیداس به فروش رفت و جالب این جاست که 43 درصد پیراهن‌های آلمان و اسپانیا با این مارک، در آسیا و مخصوصاً جنوب شرقی آسیا به فروش رفت!

اما خوش شانسی بزرگ آدیداس این بود که روی اسب برنده شرط بندی و پیراهن‌های تیم ملی اسپانیا را تهیه کرده بود و حالا مدیران این شرکت می‌توانند روی یک فروش فوق العاده و رویایی بر روی پیراهن‌ها اسپانیا (که اینک یک ستاره به نشان یک بار برنده شدن در جام جهانی بر آنها نقش بسته است) حساب ویژه‌ای باز کنند و حسابی پول پارو کنند.

در آمد سالیانه آدیداس 12 میلیارد یورو بر آورد می‌شود، یعنی در هر ساعت یک میلیون و 370 هزار یوروی ناقابل!

وووزلا نامی آشنا برای فوتبالدوستان

3 - ووووزلا

مبدع شیپور پلاستیکی بدصدا 38 سالگی خود را به عنوان یک مرد ثروتمند جشن خواهد گرفت.

«نیل فن شالکیک» که با گل کردن ووووزلا، شهرت و ثروتی به هم زده، طی گفت و گویی در پاسخ به اینکه گردش مالی حاصل از فروش این شیپور چقدر بوده است، تنها خنده کرده و گفته است: «دارم ثروتمند می‌شوم.»

او در سال 2001 کار خود را با تولید 500 وووزلا آغاز کرد. یکسال بعد یک شرکت از ایده این شیپور خوشش آمد و 20 هزار نمونه از آن را خریداری کرد و ووووزلا به اروپا، آمریکای لاتین و روسیه صادر شد و در جریان جام جهانی 2010، به عنوان ساز سنتی آفریقا که البته به صورت پلاستیکی تولید می‌شود به شهرتی جهانی رسید ؛ هر چند که بازیکنان تیم‌ها، شکایت داشتند که ووووزلا اعصاب و تمرکزشان را به هم می‌ریزد.

البته ناگفته نماند که در این میان چینی‌ها هم به عنوان نماینده پنجم آسیا در جام جهانی 2010 حاضر بودند و حتی در فینال نیز حضور پر رنگ و پرصدایی داشتند.

چینی‌ها که از آب هم کره می‌گیرند با تولید روزانه 50 هزار ووووزلای پلاستیکی توسط شرکت «جیینگ پلاستیک» و رساندن آنها به آفریقای جنوبی، برنده دیگر این تورنمنت بودند.

رونق ووووزلا، در ماه‌های اخیر صنعت کار و بار پلاستیک سازی چین را سکه کرده بود.

آفریقای جنوبی

4 - آفریقای جنوبی

کشوری که هنوز نامش یادآور سال‌های پرمحنت آپارتاید است و تا سال 1994، سیاه پوستان حق رأی نداشتند، در کمتر از دو دهه از پایان آپارتاید، یکی از بزرگ ترین رویدادهای بشری را میزبانی کرد و در آن سیاه و سفید و زرد و... از همه نژادها و قاره‌ها، به یک رقابت جهانی پرداختند و درآمد سرشاری را نصیب اقتصادش کردند.

ورزشگاه‌های مجهز که کم از بهترین‌های جهان مدرن نداشتند، نظم و نظام تحسین برانگیز این میزبانی تاریخی، حفظ امنیت بازی‌ها و توریست‌ها و... به آفریقای جنوبی حیثیتی دوباره داد و جنوبی ترین کشور قاره سیاه  که داشت به همراه رهبر بزرگش آرام آرام فراموش می‌شد را بار دیگر به صدر آورد.

بی هیچ تردیدی، نه فقط آزادی و آبروی آفریقای جنوبی که حتی همین میزبانی افتخارآمیز نیز مدیون مرد بزرگی است که 27 سال از عمرش را در زندان‌های نژاد پرستان گذراند و سرانجام نه فقط خود، که ملتی را از بندهای آپارتاید رهانید: نلسون ماندلای دوست داشتنی.

هشت پا

5 - آکواریوم دریایی شهر اوبرهاوزن

تا کنون نام هیچ حیوانی مانند هشت پای معروف آلمانی با جام جهانی گره نخورده بود. «پل» که در آکواریوم دریایی شهر اوبرهاوزن زندگی می‌کند، اغلب نتایج بازی‌های تیم ملی آلمان، از جمله برد در برابر آرژانتین و باخت در مقابل اسپانیا را به درستی پیش بینی کرده بود.

حال بماند که پشت پرده ماجرا چیست؛ ولی هر چه هست، آکواریوم اوبرهوزن، به خاطر ابتکار مسئولانش، اکنون پر رونق تر از گذشته است و زمینه درآمدزایی آن قاعدتاً بهتر شده است.به هر حال، آلمانی‌ها با این هشت پا، دکان و بازار خوبی برای خود درست کرده بودند.

6 - بازیکنانی که خوش درخشیدند

خرید و فروش بازیکنان و پولی که به جیب آنها می‌رود، تابع مستقیمی است از نمایش‌های بازیکنان در میدان‌های رقابت و چه جایی بهتر از جام جهانی تا«نام و نان»، خودی نشان دهند و برای قراردادهای بعدی ناز بیشتری کنند؟!

در این دوره از مسابقات، بازیکنانی مانند مسعود اوزیل، توماس مولر، لوئیس سوآرز، دیه گو فورلان، کایسوکه هوندا و آسموا ژیان با بازی‌های خوبی که انجام دادند، نظر بسیاری از تیم‌های معروف و ثروتمند اروپایی را به خود جلب کرده‌اند و طبیعتاً در فصل‌های آتی لیگ‌های برتر اروپایی، شاهد قراردادهای میلیاردی آنها با باشگاه‌های نامدار خواهیم بود کما این که تیم میلان، خواهان هوندای ژاپنی است و رئال مادرید هم در پی مولر آلمانی.

بازی‌های آنان، هر چند برای کشورشان آب نداشت و تیم هایشان را قهرمان نکرد، اما برای خودشان نان که داشت!

جام جهانی

7 - اروپا

تا قبل از جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی، آمریکای لاتین و اروپا، هر کدام با 9 قهرمانی در جام‌های جهانی، این افتخار را به طور مساوی بین خود تقسیم کرده بودند ولی در این دوره، اسپانیا با قهرمانی اش، جام را به اروپا برد تا نتیجه تاریخی برندگان جام جهانی، 10 بر 9 به سود قاره سبز تغییر کند و نکته ان که اروپایی‌ها، نه تنها قهرمانی که عنوان‌های دومی(هلند) و سومی(آلمان) را هم به خود اختصاص دادند تا رقیب دیرینه آنها یعنی آمریکای لاتین، با وجود بزرگانی چون برزیل و آرژانتین، بی نصیب و دست خالی، آفریقای جنوبی را به مقصد آمریکای جنوبی ترک کنند.

8 -  اسپانیا

و سرانجام، تیم ملی اسپانیا، برنده دیگر این مسابقات بود که با آمیزه‌ای از تاکتیک و تکنیک و البته با اندکی چاشنی شانس توانست قهرمان شایسته جام جهانی 2010 باشد و برای اولین بار جام جهانی فوتبال را به خانه ببرد.


[ جمعه 89/4/25 ] [ 12:50 عصر ] [ محسن حیدری ] [ نظرات () ]
جام نوزدهم

 

جام جهانی

جام جهانی آفریقای جنوبی هم با انبوهی از کامیابی ها و ناکامی هایش به صفحات تاریخ فوتبال پیوست تا یک ماه شور و هیجان کم نظیر در سراسر دنیا به نقطه آخر برسد.

 ضیافت چهار سالانه جام جهانی این نوبت هم همه را غافلگیر کرد و نشان داد هیچ وقت نمی شود این بازی ها را پیش بینی کرد. به مناسبت پایان جام نوزدهم، 19 برش به یاد ماندنی از این رقابت را به تصویر می کشیم، تا یادگاری باشد از یک برهه جذاب و کم نظیر فوتبالی از عمرمان...!

 

1- بیرون، آقای ستاره!

جام جهانی آفریقای جنوبی اصولا با ستاره ها رابطه متناسبی نداشت. چه قبل از آغاز بازی ها و چه در بین راه، قاره سیاه ضدیت خودش با سوپراستارها را به وضوح نشان داد.

 

 پیس از آن که زنگ آغاز جام نوزدهم به صدا در بیاید، بازیکنان بزرگی به دلیل مصدومیت و یا عدم دعوت، این مسابقات را از دست دادند. رونالدینیو و پاتو، دو ستاره محبوب برزیلی ها بودن که به دلیل بی اعتمادی دونگا، این جام را از دست دادند. همین اتفاق برای کریم بنزما و سمیر نصری در اردوی فرانسه تکرار شد و البته برای توتی و والکات در تیم های ملی ایتالیا و انگلیس هم پیش آمد. با این حال عجیب ترین عدم دعوت ها، متعلق به دیه گو مارادونا بود؛ کسی که کامیباسو و زایتی را از قالب آخرین قهرمان باشگاهی اروپا دعوت نکرد و ریکلمه و گابی میلیتو را هم پس زد تا اوضاع در ساختار دفاعی آلبی سلسته به هم بریزد. در کنار این بازیکنان، بالاک، بکام، فردیناند، اوون، پیرلو و اسین هم به دلیل مصدومیت جام نوزدهم را از دست دادن و البته جی جی بوفون هم همان مسابقه اول مجبور به ترک آفریقا شد تا اوضاع برای ایتالیایی ها بدتر از قبل شود.

شیپورهای وووزلا

2- جارو برقی در جام جهانی!

اگر از صدای کار کردن جارو برقی در خانه تان بیزارید و به هیچ وجه نمی توانید کار کردن این وسیله را در منزل تحمل کنید، احتمالا جام جهانی بدی را سپری کرده اید، چون در هر مسابقه جام نوزدهم، هزاران جارو برقی در استادیوم ها روشن بود و 90 دقیقه تمام کار می کرد! به رغم همه اعتراضاتی که نسبت به سر و صدای ووزلا وجود داشت و حتی ابراز نگرانی پزشکان به همراه آورد، فیفا مانع از ورود شیپورهای کذایی به ورزشگاه ها نشد تا صدای آزار دهنده ووزلا پس زمینه همه مسابقات جام باشد. این بوق ها با آن صدای گوش خراش شان سوغات جام جهانی شدند و حالا این بیم می رود که استفاده از ووزلا به بقیه میادین ورزشی در سایر کشورها هم تسری پیدا کند. جالب اینجاست که در طول برگزاری این رقابت ها، کشور چین گوشی های خاصی را هم برای نشنیدن صدای ووزلا اختراع و عرضه کرد. حتما می دانید تولید کننده اصلی خود ووزلا هم چین است!

توپ جابولانی

3- توپ دروازه بان کشی!

بی گمان جابولانی هم از دیگر سوغات های جام نوزدهم بود. توپ ویژه کمپانی آدیداس که برای رقابت های جام جهانی آفریقای جنوبی تهیه شد، صدای بسیاری از بازیکنان حاضر در این تورنمنت را در آورد. ظاهرا مختصات فیزیکی جابولانی طور بود که این توپ پس از ضربه خوردن شتاب می گرفت و با تغییر ناگهانی مسیر، کار را هم برای مهاجمان و هم مدافعان سخت می کرد. در این میان به ویژه دروازه بان های جام قربانی اهداف پلید جابولانی(!) شدند. گل آمریکا به انگلیس که نگون بخت شدن رابرت گرین را به دنبال داشت، از جمله شاهکارهای جابولانی بود و لابد ده ها گل دیگر را که این جام به همین شکل به ثمر رسید، به یاد دارید.

4- آفریقا، بهشت جیب برها!

اما رقابت های جام جهانی آفریقای جنوبی، یک تصویر آشنا هم داشت که مدام تکرار می شد . به جای بازیکنان برتر جهان، این دزدها بودند که ستاره جام جهانی شدند . یک روز خبر لخت شدن اردوی خبرنگاران پرتغال به تیتر اول رسانه ها تبدیل شد و روزی دیگر اخبار مربوط به سرقت از چهره های سرشناس نظر مخاطبان را جلب می کرد. گابریل باتیستوتا، بوسکتس، رونی، پدرو و... از جمله قربانیان این سرقت ها بودند. جالب اینکه پلیس آفریقای جنوبی اعلام کرده در طول زمان برگزاری جام جهانی، آمار جرم و جنایت در سطح شهرهای این کشور کاهش پیدا کرده بود. خب طبیعی است، ظاهرا همه اعضای صنف سارقان، در محل برگزاری مسابقات جام جهانی متمرکز شده بودند!

تیم ملی فرانسه

5- «ایران» در جام جهانی!

برخلاف نظر بسیاری از کارشناس نماها و نامنتقدها(!) که قصد جوسازی علیه مدیران کاربلد فوتبال ایران را دارند، تیم ملی کشورمان در جام جهانی حضور داشت. اگر این قلم به مزدها چشم شان را بهتر باز می کردند، می توانستند تیم ملی فرانسه را ببینند که در همان گروه یک مسابقات، لحظه به لحظه یاد و خاطره ایران را زنده می کرد.

آنها در گروه شان آخر شدند، درست مثل ما، ریبری آنها بعد از تعویض اعتراض کرد، درست مثل کریمی ما، دولت شان بعد از حذف در کار فدراسیون دخالت کرد و فوتبال این کشور را تا آستانه تعلیق پیش برد، که این یکی هم قصه ما را به ذهن همه یاد آوری می کرد. تازه فرانسوی ها در تقلید از ایران به همین جا بسنده نکردند و دست به اعتصاب در تمرینات و قرائت بیانیه هم زدند که البته در این زمینه فوتبال ما از خروس ها عقب است و باید تلاش کنیم به استانداردهای فوتبال آنها نزدیک شویم. در راه جبران این عقب ماندگی، می توان از تجربیات ارزنده بازیکنان تیم سقوط کرده ابومسلم هم کمک گرفت.

هشت پا

6- اختاپوس انگلیسی، در آستین آلمانی ها!

«پل» را که می شناسید؟ ستاره مشهور جام جهانی آفریقای جنوبی که در آزمایشگاهی در آلمان نگهداری می شود، یک اختاپوس است که تمام مسابقات آلمان در جام نوزدهم را درست پیش بینی کرد. وقتی این هشت پا به طور پیاپی پیروزی های آلمان را حدس می زد، خیلی ها حرف او را باور می کردند و حتی خود ژرمن ها هم با روحیه بالاتری به مصاف رقبا می رفتند، چون «پل» در هنگام شکست آلمان برابر صربستان نیز باخت این تیم را درست پیش بینی و اعتماد عمومی را به سمت خودش جلب کرده بود.

جالب است بدانید بسیاری از کارشناسان عقیده دارند بازی با آلمان مقابل اسپانیا که در آن به وضوح افت روحی ژرمن ها مشاهده می شد، از پیشگویی «پل» در مورد باخت تیم این کشور نشات می گرفت و خیلی از بازیکنان این تیم با توجه به حدس اختاپوس علیه آنها، دچار افسردگی شده بودند. با این اوصاف و با توجه به جدال ازلی و ابدی فوتبال دو کشور آلمان و انگلیس، به نظر می رسد این اختاپوس ضربه سختی را بر پیکر دشمن دیرینه وارد کرده و آلمانی های خوش نقش را از رسیدن به فینال باز داشته است؛ گرچه در بازی رویاروی دو تیم، «پل» به برد آلمان برابر انگلیس رای داد!

7- میزبان نیمه راه!

برگزاری جام جهانی در کشور جهان سومی آفریقای جنوبی، از همان ابتدا حرف و حدیث های فراوانی به همراه داشت. با این حال با اعتماد فیفا، آفریقای جنوبی توانست میزبانی بازی ها را بر عهده بگیرد و همه نگاه ها را به سمت خودش جلب کند. آنها اما، به نوعی میزبان نیمه راه این مسابقات بودند، چون از سال 1930 تا به حال که جام جهانی برگزاری می شود، سابقه نداشت میزبان رقابت ها از مرحله گروهی حذف شود که این اتفاق امسال رخ داد و آفریقا بعد از شکست مقابل اروگوئه و تساوی با مکزیک، به رغم برتری برابر فرانسه از مسابقات کنار رفت. با توجه به آن که جام جهانی بعدی در برزیل برگزار می شود، می توان ادعا کرد در 20 دوره اول جام جهانی، این فقط میزبان جام نوزدهم بود که از مرحله گروهی اوت شد!

صحنه گل صحیح انگلیس به آلمان

8- افتضاح آقا، افتضاح!

بعد از حرف و حدیث های فراوان مربوط به داوری ها در جام جهانی 2002 کره و ژاپن، جام هجدهم در آلمان از این حیث به سلامت برگزار شد و ضعف داوران زیاد به چشم نیامد. اما قصه جام نوزدهم فرق داشت و به ویژه اشتباهات مرگبار کمک داوران، داد همه را در آورد. بعد از عملکرد مناسب کامرانی فر در دو مسابقه مکزیک – فرانسه و شیلی – سوییس، اشتباهات فراوانی در قضاوت بازی ها رخ داد که صد البته شاه بیت این غزل، سوتی تیم داوری بازی انگلیس – آلمان در ندیدن گل لمپارد بود؛ توپی که حداقل یک متر از خط دروازه عبور کرد، اما کمک داور عقب مانده از صحنه، نتوانست آن را تشخیص بدهد. از دیگر اشتباهات بزرگ قاضی ها در این جام، گل آفساید آرژانتین به مکزیک بود که از دید داور پنهان ماند و البته گل سالم پاراگوئه به اسپانیا که از سوی داور آفساید اعلام شد. خطاهای بزرگ داوران در این جام، فیفا را دوباره به صرافت بررسی ورود احتمالی تکنولوژی به مسابقات فوتبال انداخته است.

بکام

9- میانگین خوش تیپی بالا رفت!

قبل از آغاز رقابت های جام نوزدهم، بسیاری از کارشناسان انگلیس را شانس قهرمانی دانستند، با این وجود درایت و سوابق فاییوکاپلو راه، به جایی نبرد، درست مثل اسم و رسم ستاره هایی مثل جرارد، لمپارد، تری، رونی و کاراگر. در هر صورت، اگر چه انگلیس با شکست برابر آلمان وداعی تلخ از مسابقات جام جهانی داشت، اما باید قبول کنیم حضور دیوید بکام روی نیمکت این تیم با لباس رسمی به عنوان دکور، بر جذابیت نیمکت «سه شیرها» افزوده بود! بکام که خیلی هم دوست داشت در این آخرین جام جهانی عمرش برای انگلیس به میدان برود، با یک مصدومیت بدموقع مواجه شد و جام را از دست داد. جالب اینکه بعد از ناکامی انگلیس، برخی ها او را گزینه جانشینی کاپلو می دانستند!

10- راز بزرگ جام نوزدهم

بی تردید بزرگ ترین راز جام نوزده، کره شمالی بود؛ تیم ملی منتخب از کشوری کمونیستی و کاملا منزوی که زندگی برای آن تقریباً غیر ممکن است. کره ای ها که با کنار زدن ایران، به دشواری به جام جهانی راه یافته بودند تقریبا برای هیچ کدام از تیم ها شناخته شده نبودند و تنها حدسی که می شد در موردشان زد، این بود که «بسته» به مصاف رقبا می روند.

همین اتفاق هم افتاد و آنها با دفاع پولادین خودشان مقابل برزیل تا مرز خلق شگفتی پیش رفتند و تنها مقهور ضربه تصادفی مایکون شدند؛گرچه بعد از عقب افتادن از حریف، حتی توانستند دروازه برزیل بزرگ را هم باز کنند. مفقود شدن 4 بازیکن این کشور در خاک آفریقای جنوبی و اخبار ضد و نقیضی که در این مورد منتشر شد، بر معماهای حضور جهانی کره شمالی افزود: له شدن مقابل پرتغال و شکست نه چندان سنگین برابر ساحل عاج نیز پایان کار «راز جام» بود؛ گرچه ماندگارترین تصویر از آنان، اشک های مهاجم شان هنگام پخش سرود ملی بود. بازیکنی که در آستانه حضور در بوندس لیگا قرار گرفته است.

رونالدو

11- تماشاگر گران قیمت!

اوضاع برای ستاره های دنیای فوتبال در آفریقای جنوبی هم به هیچ وجه رضایتبخش دنبال نشد. شاید بزرگ ترین سوپر استار ناکام جام نوزدهم، وین رونی بود؛ ستاره بی چون و چرایی که رکورد جدیدی از گل زنی برای خودش در لیگ برتر گذشته ثبت کرد. اما در مسابقات جام جهانی، چیزی بیشتر از یک تماشاگر اضافی و البته گران قیمت نبود. غیر از رونی، رونالدو و کاکا هم روزگار خوبی نداشتند، چیزی شبیه دروگبا یا اتوئو. لیوئل مسی را هم البته شاید بتواند به این سیاهه اضافه کرد؛ پسر طلایی نوکمپ که گرچه اسیر ناکارآمدی مارادونا شد و بدون گل زده بازی ها را ترک کرد، اما دست کم تا پایان مرحله گروهی در صدر جدول ایجاد کنندگان موقعیت گل قرار داشت. روی 6 گل آرژانتین تاثیر مستقیم داشت، 3 بار تیر دروازه رقبا را به لرزه در آورد و در نهایت از سوی کارشناسان فیفا، به جمع 10 بازیکن برتر جام نوزدهم راه پیدا کرد. خیلی ها معتقد بودن این مسی می توانست آرژانتین را قهرمان کند، اما...!

12- بهره برداری سیاسی ممنوع!

با آغاز جام نوزدهم هم مثل گذشته، بسیاری از سیاستمداران رو به بهره برداری سیاسی از فوتبال آوردند، اما اوضاع برای آنان چندان خوب پیش نرفت. هوگوچاوز که با اتکا به درخشش آمریکای جنوبی ها در اوایل مسابقات، به مسخره کردن اروپا پرداخته بود، احتمالا هیچ وقت نمی توانست حدس بزند در این بازی ها سه تیم برتر جام از قاره سبز باشند! همچنین ابراز تمایل برخی از سیاستمداران کشورمان مثل متکی برای قهرمانی برزیل و آرژانتین در این جام جهانی هم عقیم ماند، با این همه، داستان فیدل کاسترو چیز دیگری بود؛ مردی که باخت وحستناک دوست نزدیکش دیه گو مارادونا به آلمان را توطئه استکبار جهانی قلمداد کرد!

رونالدو

13- سلطان حاشیه و آب دهانش!

جام نوزدهم اما، در دلش بازگشت شکوهمند «تف» را به همراه داشت! اگر آخرین آب دهان پرتاب شده تاریخ جام های جهانی مربوط به حرکت فرانک رایکارد علیه رودی فولر بود، در مسابقات آفریقای جنوبی کریستیانو رونالدو نیز بعد از نمایش های ناامید کننده اش، مرتکب چنین حرکتی در قبایل دوربین های تلویزیونی شد تا دوباره در کانون توجهات قرار بگیرد. رونالدو که نتوانسته بود در جریان بازی با اسپانیا کار مثبتی برای تیمش انجام بدهد، با این اقدام زشت و عصبی اش نشان داد با شایستگی در صدر جدول منفورترین بازیکنان جام جهانی قرار گرفته است. کریس، بعد از ناکامی در یورو 2008 با حواشی غیراخلاقی اش در سواحل قناری خبرساز شد و این بار از آمریکا خبر رسیده که لاک مشکی روی ناخن های انگشتش حیرت دیگران را برانگیخته است!

14- جام جهانی، زیر صفر!

از دیگر مختصات کم نظیر جام نوزدهم، می توان به برگزاری این رقابت ها در دل سرما اشاره کرد. با توجه به اینکه تابستان نیم کره شمالی با زمستان نیم کره جنوبی مصادف است. مسابقات این دوره جام جهانی در هوای سرد برگزار شد که همین مساله به نوعی بر جذابیت های جام نوزدهم اضافه کرد. جالب اینکه از جمع تیم های راه یافته به مرحله نیم نهایی جام جهانی نیز، اروگوئه و آلمان به هوای سردسیری عادت دارند و این مساله تا حدودی در مورد هلند نیز صدق می کند. صحنه های مربوط به بارش وحشتناک باران در جریان بازی آلمان – اروگوئه در مرحله رده بندی، از جمله قاپ های زیبای جام نوزدهم بود.

مارادونا پس از پایان بازی با آلمان در جام جهانی

15- مرگ یک دیه گو مارادونا!

از جمله ماندگارترین تصاویر جام نوزدهم که بی تردید تا مدت ها در ذهن هواداران فوتبال باقی خواهد ماند، بهت و بغض دیه گو آرماندو مارادونا در اواخر مسابقه آرژانتین با آلمان بود. دیه گوی بزرگ که آمده بود موفقیت هایش در عرصه بازیگری را این بار در عالم مربیگری تکرار کند، با انبوهی از تدابیر اشتباه تاکتیکی و استراتژیکی، یکی از بهترین نسل های فوتبال آرژانتین را تلف کرد تا معلوم شود نابغه ها هم بدون علم و برنامه ریزی، راه به جایی نمی برند. عدم دعوت از ستارگان کارآمدی مثل زانتی، کامبیاسو، ساموئل و گابی میلیتو به ویژه در ساختار دفاعی آلبی سلسته چنان مشکلاتی به وجود آورد که هواداران آبی و سفیدها در سراسر جهان، مدت ها اتفاقات تلخ جام نوزدهم را از یاد نخواهند برد. صحنه آزار دهنده درگیری لفظی دیه گو با هواداران آلمان پس از شکست سنگین آرژانتین نیز از جمله تصاویری است که در تاریخ این جام جهانی ماندگار شد.

16- درام، وسط زمین فوتبال

مطابق معمول تور ملت های بزرگ، این جام جهانی نیز مملو از صحنه های دراماتیک و به یادماندنی بود. اشک های بازیکنان اسلوونی پس از پیروزی آمریکا بر الجزایر که به حذف ناباورانه آنها انجامید، از جمله تصاویر خاطره انگیز این جام بود؛ گرچه حکایت پنالتی از دست رفته آسامو آژیان چیز دیگری بود. وقتی در دقیقه 120 بازی اروگوئه و غنا، سوارز پنالتی کرد تا یک فرصت برای آمریکای جنوبی ها بخرد، هیچ کس نمی توانست باور کند تنها نماینده باقی مانده آفریقا در جام، طعم حذف را بچشد اما ژیان ناباورانه پنالتی اش را به تیر دروازه غنا کوبید تا ورجه وورجه های استثنایی سوارز به آلبوم تصاویر ماندگار جام نوزدهم اضافه شود. ژیان اگرچه ضربه اش را در ضیافت پنالتی ها به گل تبدیل کرد، اما فروپاشی روحی غذایی ها کار خودش را کرده بود و این تیم از دور رقابت ها کنار رفت.

17- خطر تعلیق، مثل اجل معلق!

ناکامی در جام جهانی برای بسیاری از کشورها تلخ و تحمل ناپذیر است. برخوردهای چکشی بعد از چنین شکست هایی، در بسیاری از کشورهای دنیا مرسوم است، اما معمولا سعی می شود ساخت فوتبال از دخالت سیاسیون دور بماند تا فیفا بهانه ای برای مجازات کشورهای متخلف نداشته باشد. با این همه، مثل گاف ایرانی ها در سال 2006، امسال هم دو کشور فرانسه و نیجریه مرتکب اعمالی شدند که نزدیک بود با واکنش ضربتی فیفا روبه رو شود، اما خطر در ثانیه های پایانی از بیخ گوششان عبور کرد. دولت نیجریه پس از بازگشت کاروان ورزشی این کشور، از روی خشم و غضب، آنها را برای دو سال از حضور در بازی های بین المللی منع کرد، اما سیاسیون این کشور رد آخرین ساعات اولتیماتوم فیفا از مرکب شیطان پیاده شدند تا خطر تعلیق رفع شود. پس از ملاقات آنری با سارکوزی در کاخ الیزه نیز نزدیک بود همین ماجرا برای فرانسوی ها تکرار شود که آنجا هم به خیر گذشت و فرزند نامیمونی مثل «کمیته انتقالی» زاده نشد.

جشن قهرمانی ماتادورها پس از قهرمانی

18- تیکی تاکا، مدیون کاتالونیا!

قهرمانی نوبرانه اسپانیا در جام جهانی، از اصلی ترین تصاویر جام نوزدهم بود. مانادورها هشتمین قهرمان جهان و پنجمین تیم اروپایی تاریخ بودند که توانستند به این افتخار دست پیدا کنند و با برتری بر هلند در نخستین فینال خودشان، جام را به آغوش بکشند. بسیاری بر این باورند که اسپانیایی ها این قهرمانی را مدیون شاکله اصلی و بارسلونایی خود هستند؛ آنجا که مردانی نظیر پیکه، پویول، ژاوی، ویا و به ویژه اینیستا که گل قهرمانی آنها را در فینال زد، بیشتری بازدهی را داشتند و گاو بازها را به افتخاری تاریخی رساندند. صحنه شادی زایدالوصف اینی استا که گلش را به روح خارکه فقید تقدیم می کرد، هیچ گاه از ذهن هواداران فوتبال اسپانیا زدوده نخواهد شد.

19- فقر؛ واقعیتی که باقی ماند!

 جام جهانی به پایان رسید، اما کیست که نداند تنها اندکی دورتر از استادیوم های شیک و لوکس، هنوز مردمانی در فقر و گرسنگی غوطه می زنند که «انسان» اند و به حکم همین موهبت، حق حیات آزادانه و شرافتمندانه دارند؟ جام جهانی تمام شد، اما فقر در آفریقا به جا ماند تا قصه پر غصه آدم های فراموش شده این سرزمین، کماکان بهانه ای برای فراموشی دیگران باشد. جام جهانی به نقطه آخرش رسید، اما ای کاش روزی آفریقای جنوبی و همسایگانش به خاطر شکم های به استخوان چسبیده اهالی اش مورد توجه دنیا قرار بگیرد.


[ جمعه 89/4/25 ] [ 12:40 عصر ] [ محسن حیدری ] [ نظرات () ]
تصاویر جالب جام نوزدهم

جام جهانی نوزدهم روزهای پایانی خود را تجربه می کند و پس از 30 روز جام نوزدهم نیز به پایان خودش نزدیک شده است.

جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی نیز همانند رویدادهای گذشته شاهد شادی ها ، غم ها  و اتفاقات جالب بود که آنها را برای شما به تصویر کشیده ایم.

 

  • تصاویر جالب جام نوزدهم
  • تصاویر جالب جام نوزدهم
  • تصاویر جالب جام نوزدهم
  • تصاویر جالب جام نوزدهم
  • تصاویر جالب جام نوزدهم
  • تصاویر جالب جام نوزدهم
  • تصاویر جالب جام نوزدهم
  • تصاویر جالب جام نوزدهم
  • تصاویر جالب جام نوزدهم
  • تصاویر جالب جام نوزدهم
  • تصاویر جالب جام نوزدهم
  • تصاویر جالب جام نوزدهم
  • تصاویر جالب جام نوزدهم
  • تصاویر جالب جام نوزدهم
  • تصاویر جالب جام نوزدهم
  • تصاویر جالب جام نوزدهم
  • تصاویر جالب جام نوزدهم
  • تصاویر جالب جام نوزدهم
  • تصاویر جالب جام نوزدهم
  • تصاویر جالب جام نوزدهم
  • تصاویر جالب جام نوزدهم
  • تصاویر جالب جام نوزدهم
  • تصاویر جالب جام نوزدهم
  • تصاویر جالب جام نوزدهم
  • تصاویر جالب جام نوزدهم
  • تصاویر جالب جام نوزدهم
  • تصاویر جالب جام نوزدهم
  • تصاویر جالب جام نوزدهم
  • تصاویر جالب جام نوزدهم
  • تصاویر جالب جام نوزدهم
  • تصاویر جالب جام نوزدهم
  • تصاویر جالب جام نوزدهم
  • تصاویر جالب جام نوزدهم
  • تصاویر جالب جام نوزدهم
  • تصاویر جالب جام نوزدهم
  • تصاویر جالب جام نوزدهم


[ جمعه 89/4/25 ] [ 12:33 عصر ] [ محسن حیدری ] [ نظرات () ]
پیغام گواردیولا به مسی

 

لیونل مسی ستاره آرژانتینی بارسلونا

پپ گواردیولا سرمربى بارسلونا به لیونل مسى ستاره تیمش گفته مى تواند هروقت که مى خواهد از تعطیلات برگردد.

چرا که ترجیح مى دهد مسى نهایت استفاده را از این روزهاى تعطیل ببرد. گواردیولا به خوبى مى داند که بیشتر موفقیت هاى بارسا در فصل آینده به عملکرد لئو مسى وابسته است، بازیکنى که فصل گذشته با درخشش فو ق العاده خود 40 گل به ثمر رساند و البته جام جهانى را همراه با تیم ملى آرژانتین با حذف ناامیدکننده مقابل تیم ملى آلمان به پایان برد. به همین دلیل، مثل اتفاقى که سال قبل افتاد، سرمربى کاتالان با مسى تماس گرفته و به او گفته از این روزها نهایت استفاده را براى استراحت، فراموش کردن فوتبال و قواى جسمى و روحى ببرد و که دلش مى خواهد به تمرینات « هر زمان » تیم بارسلونا بپیوندد.

این موضوع گواه دیگرى از اعتماد فراوان سرمربى بارسا به بزرگترین ستاره تیمش است. گواردیولا از زمانى که به بارسلونا آمد توجه ویژه اى به ستار ه هاى تیمش و زمان استراحت آنها داشته است.

با این وجود، همه چیز نشانگر این است که مسى در اولین روز آگوست در بارسلون برود جایى که بارسلونا دو بازى را در آسیاى شرقى انجام خواهد داد.اولین بازى 4 آگوست در سئول با تیم منتخب کى لیگ و دومى در بیجینگ خواهد بود. شواهد نشان مى دهد که حضور مسى درا ین بازى ها تقریباً قطعى است زیرا درآمدى که بارسلونا از حضور مسى در این تور آسیایى کسب مى کند بسیار بیشتر از زمانى است که مسى در این تیم نباشد. با این وجود، اولویت مربیان بارسلونا در این است که ستاره آرژانتینى تیمشان تا 14 آگوست به بهترین فرم خود برسد تاریخى که در آن سویا و بارسلونا بازى رفت سوپرکاپ اسپانیا را برگزار خواهند کرد.

لیونل مسی

گواردیولا سال گذشته این سیاست را در دو موقعیت در مورد مسى اعمال کرد. اولین بار در زمان پیش فصل بود زمانى که به مسى اجازه داده شد درا ردوى آمادگى تیم در مارلو به اختیار خودش حضور یابد و در تورنمنت ویمبلى نیز او تنها 45 دقیقه مقابل الاهلى بازى کرد.

سه ماه بعد و پس از تعطیلات کریسمس نیز زمانى که ستاره آرژانتینى تعطیلات خود را مى گذراند، گواردیولا به او اجازه داد که دیرتر از سایر بازیکنان به اردوى تیم بپیوندد و به همین دلیل او در اولین بازى سال 2010 در نیوکمپ و مقابل ویارئال به میدان نرفت و چون تازه از آرژانتین رسیده بود از روى سکوها بازى را تماشا کرد با وجودى که نتیجه آن دیدار براى بارسلونا بسیار مهم بود.

بدون فوتبال هرگز

البته این غیرممکن است که مسى را از فوتبال جدا کنیم. حتى در تعطیلات پس از یک فصل سنگین هم او دست از فوتبال برنمى دارد. او این روزها دو بازى نمایشى خیرخواهانه را در برنامه خود دارد. اولى چهارشنبه این هفته در پاناما خواهد بود که تیم مقابل «دوستان مسى» در آن تیم قرار مى گیرد. در این مسابقه از تیم منتخب جهان در تیم دوستان مسى، بازیکنانى مثل زانتى نیز حضور دارند. چهار روز بعد هم او در دیدار خیرخواهانه دیگرى شرکت خواهد کرد.


[ جمعه 89/4/25 ] [ 12:32 عصر ] [ محسن حیدری ] [ نظرات () ]
آنفولانزا در اردوی آلمان

آنفولانزا در اردوی آلمان


در حالی که تا ساعاتی دیگر دیدار رده بندی نوزدهمین دوره رقابت های جام جهانی بین تیم های آلمان و اروگوئه برگزار خواهد شد از اردوی تیم آلمان خبر می رسد که مربی و چند بازیکن این تیم دچار بیماری آنفولانزا شده اند.



تیم فوتبال آلمان امشب در ورزشگاه نلسون ماندلا شهر پورت الیزابت برای کسب عنوان سومی رقابت های جام جهانی 2010 به میدان می رود.

این در حالی است که یواخیم لو، سرمربی این تیم، لوکاس پودولسکی و فیلیپ لام، دچار آنفولانزا شده اند. هارالد اشتنگر، سخنگوی تیم فوتبال آلمان، در این خصوص اظهار داشت: لو به دلیل بیماری در نشست خبری پیش از بازی حضور نیافت و هانسی فلیک، دستیار وی ، در این جلسه حاضر شد.

اشتنگر با اشاره به بیماری لام و پودولسکی، افزود: وضعیت بیماری این دو بازیکن به حادی یواخیم لو نیست.

میروسلاو کلوزه هم از مصدویمت رنج می برد و معلوم نیست به این دیدار برسد. این بازیکن فقط یک گل کمتر از رونالدو دارد تا به رکورد 15 گل در رقابت های جام جهانی برسد.


[ شنبه 89/4/19 ] [ 7:0 عصر ] [ محسن حیدری ] [ نظرات () ]
جدول گلزنان مسابقات جام جهانى 2010

جدول گلزنان مسابقات جام جهانى 2010


در پایان مرحله نیمه نهایى مسابقات فوتبال جام جهانى 2010آفریقاى جنوبى آرین روبن و وزلى اسنایدر در جدول گلزنان این رقابت ها یک پله صعود کردند.




جدول گلزنان مسابقات جام جهانى ???? آفریقاى جنوبى به شرح زیر است:

? گل:دیوید ویا (اسپانیا) و وزلى اسنایدر (هلند)
? گل:میروسلاو کلوزه و توماس مولر (آلمان)، گونزالو هیگواین (آرژانتین)، دیه گو فورلان (اروگوئه) و روبرت ویتک (اسلواکى)
? گل :لوییز فابیانو (برزیل)، آساموا گیان (غنا)، لوییز سوارز (اروگوئه) و لاندن داناوان (آمریکا)
? گل :روبینیو و الانو (برزیل)، لى چونگ یونگ و لى چونگ سو (کره جنوبى)، ساموئل اتوئو (کامرون)، لوکاس پودولسکى (آلمان)، کارلوس ته وز (آرژانتین)، خاویر هرناندز (مکزیک)، آلوارو پریه را (اروگوئه)، کیسوکه هوندا (ژاپن)، برت هولمن (استرالیا)، آرین روبن (هلند)، کالو اوچه (نیجریه) و تیاگو (پرتغال)


[ شنبه 89/4/19 ] [ 6:59 عصر ] [ محسن حیدری ] [ نظرات () ]
          مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
لینک های مفید
آرشیو مطالب
امکانات وب


بازدید امروز: 7
بازدید دیروز: 0
کل بازدیدها: 58745
[ فالب وبلاگ : وبلاگ اسکین ] [ Weblog Themes By : weblog skin ]