سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قرآن بیان جاودان

اعضای هیئت ایرانی شرکت کننده در کنفرانس "نوآوری و اجتهاد از دیدگاه امام خامنه‌ای " با دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش فارس، به نقل از الانتقاد نت نوشت، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان دیروز با اعضای ایرانی شرکت کننده در کنفرانس نوآوری و اجتهاد از دیدگاه امام خامنه‌ای که در بیروت برگزار شد، دیدار کرد.

در این دیدار "غلامعلی حداد عادل " رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی کشورمان ریاست این هیئت را بر عهده داشت . تعدادی از دانشمندان علوم دینی و "غضنفر رکن‌آبادی " سفیر ایران در بیروت نیز در این نشست حاضر بودند.

هیئت ایرانی در این دیدار جهاد مقاومت اسلامی و دستاوردهای آن در لبنان را با اهمیت دانسته و تاکید کردند که موضع سران و ملت ایران در حمایت از جنبش‌های مقاومت در منطقه و بویژه در لبنان و فلسطین قرار دارد.

سید حسن نصرالله و هیئت مذکور در این دیدار همچنین آخرین تحولات سیاسی منطقه در عرصه‌های عربی و اسلامی و بویژه موضوع فلسطین را مورد بررسی قرار دادند.

دبیرکل حزب الله لبنان دو روز پیش و در مراسم افتتاحیه این همایش سخنرانی را در این مراسم ایراد کرد.
سیدحسن نصرالله تصریح کرد: با توجه به شناختی که از آیت‎الله العظمی خامنه‌ای در دست دارم و پس از مطالعه و بررسی بسیاری از مدارک و شواهد می‌توان گفت، ما در خدمت امام بزرگواری قرار داریم که در رهبری، تقوا، پرهیزکاری و اجتهاد بی‌نظیری است.


[ جمعه 90/3/20 ] [ 9:19 صبح ] [ محسن حیدری ] [ نظرات () ]

گروه ورزش- نزدیک به دو هفته پیش بود که یکی از روزنامه‌های ورزشی با چاپ تصاویر شطرنجی شده برخی از بازیکنان لیگ برتری ادعا کرد این بازیکنان به دلیل برخی رفتارهای غیر حرفه‌ای از حضور در لیگ برتر محروم خواهند بود و به عنوان بازیکنان منشوری لیگ یازدهم شناخته خواهند شد.

به گزارش رجانیوز، پس از انتشار این گزارش مدیران سازمان لیگ این گزارش را دور از واقعیت خواندند و گفتند هنوز بررسی ستاد منشور اخلاقی در مورد بازیکنان خاطی مشخص نشده و در آینده‌ی نزدیک، سرنوشت این بازیکنان روشن خواهد شد.

رسانه‌های گروهی که از اظهارنظر مدیران فدراسیون به نتیجه‌ مشخصی نرسیدند، مانند سال‌های گذشته با انتشار برخی گمانه‌زنی‌ها مدعی شدند برخی از بازیکنان فوتبال ایران در فهرست بازیکنان خاطی قرار دارند که فدراسیون فوتبال درنظر دارد مجوز حضور این بازیکنان در رقابت‌های لیگ برتر را صادر نکند، شایعات بی پایه و اساس هر روز به شکل قابل توجهی افزایش پیدا می‌کرد به گونه‌ای که در صفحات روزنامه‌ها نام فوتبالیست‌ها به صورت اختصاری مطرح می‌شد در حالی که مشخص نبود این اسامی بر اساس کدام سند و مدرک منتشر می‌شود.

در این زمینه، علیرضا علیپور دبیر ستاد منشور اخلاقی و عضو هیات رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن رد شایعات روزهای اخیر مبنی بر منشوری بودن برخی بازیکنان و مربیان لیگ برتر گفت: «متاسفانه این روزها تمام گمانه‌زنی‌ها و برداشت‌های شخصی افراد به عنوان گزارش در اختیار مردم قرار می‌گیرد، در حالی که اساسا چنین اخباری صحت ندارد. مطمئن باشید اگر بازیکن یا سرمربی شاغل در لیگ برتر یا لیگ دسته یک مرتکب تخلفی شده باشد، این مساله در صفحات روزنامه‌ها منعکس نخواهد شد بلکه به صورت محرمانه در سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال بررسی خواهد شد.»

وی در پاسخ به این سوال که چرا فدراسیون فوتبال و ستاد منشور اخلاقی به صورت شفاف اسامی بازیکنان خاطی را اعلام نمی‌کند، توضیح داد: «چه دلیلی دارد که مسائل داخلی به صفحات روزنامه‌ها کشیده شود، ما تا امروز اسامی هیچ یک از خاطیان را به صورت رسمی اعلام نکردیم چون اعتقادی به این مساله نداریم، بر اساس قوانین و مقررات جاری فوتبال ایران هیچ گاه آبروی افراد را نبردیم و از این پس هم این کار را نخواهیم کرد، چون آبروی افراد برای ما مهم است و اگر فردی مرتکب خطایی شده، باید به گونه‌ای با وی رفتار شود که دیگر این حرکت را تکرار نکند، با اعلام نام افراد امکان تکرار تخلف افزایش می‌یابد، به همین دلیل به شما و دوستان محترم اطمینان می‌دهیم که فدراسیون هیچ اسمی را به صورت رسمی اعلام نخواهد کرد.»

عضو هیات رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال در بخش دیگری از توضیحات خود گفت: «بر اساس قوانین سازمان لیگ، تمام باشگاه‌های لیگ برتری و لیگ دسته اول باید قبل از اینکه با بازیکن یا مربی مورد نظر خود قرارداد رسمی منعقد کنند، از سازمان لیگ استعلام بگیرند که آیا این بازیکن یا مربی اجازه فعالیت در فوتبال را دارد یا خیر که ما سریع و بدون اتلاف وقت به صورت محرمانه پاسخ این باشگاه را خواهیم داد و پس از این باشگاه‌ها می‌توانند قرارداد بازیکن یا مربی خود را به صورت رسمی منعقد کنند.»

علیپور در پاسخ به این سوال که آیا فرد یا افرادی در فوتبال ایران حضور دارند که برای فعالیت در لیگ یازدهم با منع قانونی رو به رو باشند، گفت: «افرادی از نظر ستاد منشور اخلاقی و هیات رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای فوتبال مرتکب تخلفاتی شده‌اند که باید برای این تخلفات باید پاسخگو باشند، اما این بدان معنا نیست که این افراد از حضور در لیگ برتر محروم هستند، شما هم بهتر است به جای پرداختن به این مسائل تلاش کنید ریشه بداخلاقی‌ها و تخلفات در فوتبال ایران خشکانده شود تا دیگر کسی در فوتبال ایران با عنوان مربی یا بازیکن منشوری وجود نداشته باشد.»

وی در پایان، اخبار منتشر شده به نقل از او را در مورد مهاجم عراقی فصل گذشته تراکتورسازی تبریز  که به تازگی با باشگاه استقلال به توافق رسیده، رد کرد و گفت: «من هیچ حرفی در مورد این بازیکن یا بازیکن دیگری نزدم فقط اعلام کردم تمام باشگاه‌ها قبل از عقد قرارداد با بازیکنان و مربیان خود باید از سازمان لیگ استعلام بگیرند.»


[ چهارشنبه 90/3/18 ] [ 4:56 عصر ] [ محسن حیدری ] [ نظرات () ]

 

 سید جلال یحیی زاده می گوید همه چیز در برنامه 90 خوب بود غیر از دو نکته.

نماینده مردم تفت و میبد در گفت و گویی با خبرآنلاین درباره برنامه تحلیل انتقال تیم ها به شهرستان ها در برنامه 90 گفت:« در مجموع بحث خیلی خوبی را شاهد بودیم اما در مجموع من از دو نکته این برنامه انتقاد دارم. اول اینکه عادل فردوسی پور عزیز بارها تاکید کرد ببخشید که ما فوتبال را به سیاست گره زدیم. این خود دوستان 90 بودند که آمدند تا با نمایندگان صحبت کنند و فکر می کنم اگر او فقط یکبار این جمله را می گفت خوب بود اما تکرارش کمی زیاد از حد شد. موضوع دوم گلایه از همکاران خودم است که متاسفانه تعدادی از آنها با توجه به فرا رسیدن روزهای پایانی کار مجلس بیشتر به دنبال طرح نام خود بودند و سعی داشتند از همین یک دقیقه ای که در اختیارشان قرار گرفته ، استفاده کنند و به فکر انتخابات باشند. فکر می کنم مردم این نکات را می فهمند و می بینند خیلی از مباحث طرح شده ، یکسان هستند و با همه احترامی که برای دوستانم قائلم ، فکر می کنم این اتفاق کمی نخ نما شده بود.»
 
او ادامه می دهد:« من از ابتدا هم مخالف این انتقال ها بودم و نظرم دیشب همانی بود که فردوسی پور و یوسف نژاد مطرح کردند . البته از حق نگذریم که لطفی هم تمام قد از اعتقادش دفاع کرد و شاید هیچ کس بهتر از او نمی توانست دفاع کند. البته مشکل این بود که استدلالهایش جواب داشتند و قابل دفاع نبودند. به هر حال فکر می کنم بحث خوبی را در برنامه 90 دیدیم و برای ایجاد این فضا باید تشکر کنیم. البته من متاسفم که هنوز هم بعضی از دوستان ما با اینکه شکست این کار را دیدند ،در پی انتقال تیم ها هستند و در ورزش هم این روزها هیچ آدمی متولی نیست تا بتواند پاسخگو باشد.»
 
یحیی زاده راهکار برون رفت از این مشکل را این طور بیان می کند:« معرفی وزیر ورزش. ببخشید که این واژه را به کار می برم اما وقتی وزیر باشد و چنین اتفاقاتی بیفتد ، مجلس می تواند گوشش را بپیچاند. اما الان که ورزش در بدترین شرایط قرار دارد و هیچ آدمی متولی اش نیست. آنهایی هم که می گویند ما در محل کارمان هستیم ، اختیاری ندارند و حق ندارند . نمی خواهم به کسی توهین کنم یا اسمی ببرم اما این موضوع ، الان قانون است و ما چیزی به اسم سازمان تربیت بدنی یا سازمان ملی جوانان نداریم که کسی متولی اش باشد.»
 
او درپایان درباره آخرین گمانه زنی ها درباره سرپرست وزارتخانه گفت:« قبل از تعطیلات که روی معرفی سعیدلو به جمع بندی رسیده بودند . منتهی آقای احمدی نژاد ثابت کرده که هر روز یک نظری دارد و انگار فعلا نظرشان روی معرفی سعیدلو است. البته اگر هم ایشان معرفی شود ، این تنها نیمی از راه است و مجلس باید در این باره تصمیم گیری کند.»


[ چهارشنبه 90/3/18 ] [ 4:50 عصر ] [ محسن حیدری ] [ نظرات () ]

با گذشت بیش از یک هفته از بروز اختلال در برخی خطوط اعتباری و کد‌های دائمی 5، 7 و 8 همراه اول؛ اختلال خطوط اعتباری همچنان ادامه دارد.

به گزارش فارس، از روز دوشنبه هفته گذشته تعدادی از سیم‌کارت‌های دائمی و اعتباری همراه اول با اختلال مواجه شده است.

براساس این گزارش این اختلال به صورت شناخته نشدن و از دسترس خارج شدن سیم‌کارت بروز می‌کند و مشترک پس از قرار دادن سیم‌کارت در گوشی با پیغام «سیم ‌کارت دارای اعتبار نیست» مواجه می‌شود.

بنابراین گزارش، این اختلال از روز دوشنبه هفته گذشته بروز کرده و تاکنون ادامه دارد.

بر اساس این گزارش، یکی از دفاتر امور مشترکان همراه اول در این رابطه اینطور توضیح داد که: این اختلال مربوط به شبکه همراه اول است و مشکل از سیم‌کارت‌ها نیست.

وی گفت: از چند روز گذشته برخی خطوط دائمی همراه اول با کد 8 و 7 و 5 و برخی خطوط اعتباری این اپراتور با اختلال مواجه شده است.

این مدیر دفتر امور مشترکان همراه اول ادامه داد: اختلال کدهای دائمی هم اکنون تقریبا برطرف شده، اما اختلال خطوط اعتباری هنوز ادامه دارد.

وی گفت: این اختلال شامل تمام خطوط اعتباری نمی‌شود و برخی از خطوط دچار اختلال شده است.


[ چهارشنبه 90/3/18 ] [ 4:44 عصر ] [ محسن حیدری ] [ نظرات () ]

 ربوده شدن نماینده حماس در نابلس و بازداشت 13 فلسطینی در عملیات تجاوزکارانه نظامیان رژیم صهیونیستی در کرانه باختری از آخرین تحولات امنیتی فلسطین به شمار می رود.

به گزارش مهر از خبرگزاری فرانسه، نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی شب گذشته "احمد الحاج علی" یکی از نمایندگان جنبش حماس در مجلس قانونگذاری فلسطین در شهر نابلس واقع در کرانه باختری را ربودند.

طی یک هفته گذشته این سومین نماینده حماس است که در حمله نظامیان رژیم صهیونیستی ربوده می شود. بنا بر اعلام مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین و جنبش حماس، بازداشت رهبران سیاسی فلسطین با هدف به شکست کشاندن توافق آشتی ملی فلسطین دنبال می شود.

خبرگزاری آلمان نیز گزارش داد که نظامیان رژیم صهیونیستی در نخستین ساعات صبح امروز، 13 فلسطینی را در کرانه باختری بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که این افراد تحت تعقیب قرار داشتند. مشخص نیست این افراد به چه گروه فلسطینی مرتبط هستند.

این در حالی است که همچنان هزاران اسیر فلسطینی در زندانهای رژیم غاصب اسرائیل در بدترین شرایط به سر می‌برند و صهیونیستها از آزادی آنها طفره می روند.


[ چهارشنبه 90/3/18 ] [ 4:43 عصر ] [ محسن حیدری ] [ نظرات () ]

در حالی که منظور رئیس جمهور از جمله "مخلص آقای رئیس هم هستیم..." گمانه زنی‌های زیادی را به دنبال داشته است، روزنامه دولتی ایران امروز منظور احمدی‌نژاد از بیان این جمله را اعلام کرد.

به گزارش جهان، سخنرانی محمود احمدی نژاد، در شب ?? خرداد امسال با شعارهای بسیاری همراه بود و بار دیگر خبرساز شد.

بخش های جنجالی آن با شعار "مشایی حیا کن، احمدی رو رها کن" از سوی حاضران آغاز شد و با شعارهایی در حمایت از مواضع ضداستکباری رئیس جمهور ادامه یافت تا اینکه به "معما"ی جدید دکتر احمدی نژاد رسید.

او در بخشی از مراسم که شعارها گستردگی بیشتری پیدا کرد، با لبخندی که بر لبش نقش بست خطاب به فردی نامعلوم اظهار داشت: "مخلص آقای رئیس هم هستیم، نوبت شما هم میشود. من همه شما را دوست دارم و نوکر همه شما هم هستم".

تقریبا کسی نفهمید که منظور رئیس جمهور از "آقای رئیس" چه کسی بوده است اما گمانه زنی ها در این باره باعث شده که منابع خبری هریک دریافت خاص خود را بیان کنند.

امروز اما، روزنامه دولتی ایران منظور رئیس جمهور از "آقای رئیس" را اعلام کرد.

این روزنامه در این باره نوشته است: این عبارت برای مردم سراسر ایران که در سفرهای استانی میزبان دکتر احمدی‌ن‍ژاد، رئیس جمهور بی‌تکلف، مردمی و صمیمی ایران اسلامی بوده‌اند، عبارتی آشنا بود اما سایت‌های حاشیه‌پرداز غافل از این درک و هم‌آوایی عمومی مردم و خادمشان در دولت، نسبت به طرح روایت‌های هدفمند از این عبارت و یافتن مخاطبی برای آن اقدام کردند.

از آن جمله، شمار زیادی از سایت‌ها از «سعید حدادیان» به عنوان مخاطب سخنان رئیس جمهور یاد کردند که البته آن چنان که این مداح نیز بیان کرده، وی در مراسم حضور نداشته و نمی‌تواند مخاطب این سخنان باشد.

ایران افزوده است: در همین رابطه، یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن رد تفاسیر مطرح شده در رسانه‌ها، گفته: در زمان سخنرانی دکتر احمدی‌نژاد، یکی از فعالان حامی دولت از میان جمعیت حاضر در حرم امام(ره) به دنبال ابراز احساسات و اعلام حمایت از دولت بوده است که رئیس جمهور بدین شکل از وی قدردانی و در عین حال سخنرانی خود را ادامه می‌دهد.?


[ چهارشنبه 90/3/18 ] [ 4:43 عصر ] [ محسن حیدری ] [ نظرات () ]

در حالی که منظور رئیس جمهور از جمله "مخلص آقای رئیس هم هستیم..." گمانه زنی‌های زیادی را به دنبال داشته است، روزنامه دولتی ایران امروز منظور احمدی‌نژاد از بیان این جمله را اعلام کرد.

به گزارش جهان، سخنرانی محمود احمدی نژاد، در شب ?? خرداد امسال با شعارهای بسیاری همراه بود و بار دیگر خبرساز شد.

بخش های جنجالی آن با شعار "مشایی حیا کن، احمدی رو رها کن" از سوی حاضران آغاز شد و با شعارهایی در حمایت از مواضع ضداستکباری رئیس جمهور ادامه یافت تا اینکه به "معما"ی جدید دکتر احمدی نژاد رسید.

او در بخشی از مراسم که شعارها گستردگی بیشتری پیدا کرد، با لبخندی که بر لبش نقش بست خطاب به فردی نامعلوم اظهار داشت: "مخلص آقای رئیس هم هستیم، نوبت شما هم میشود. من همه شما را دوست دارم و نوکر همه شما هم هستم".

تقریبا کسی نفهمید که منظور رئیس جمهور از "آقای رئیس" چه کسی بوده است اما گمانه زنی ها در این باره باعث شده که منابع خبری هریک دریافت خاص خود را بیان کنند.

امروز اما، روزنامه دولتی ایران منظور رئیس جمهور از "آقای رئیس" را اعلام کرد.

این روزنامه در این باره نوشته است: این عبارت برای مردم سراسر ایران که در سفرهای استانی میزبان دکتر احمدی‌ن‍ژاد، رئیس جمهور بی‌تکلف، مردمی و صمیمی ایران اسلامی بوده‌اند، عبارتی آشنا بود اما سایت‌های حاشیه‌پرداز غافل از این درک و هم‌آوایی عمومی مردم و خادمشان در دولت، نسبت به طرح روایت‌های هدفمند از این عبارت و یافتن مخاطبی برای آن اقدام کردند.

از آن جمله، شمار زیادی از سایت‌ها از «سعید حدادیان» به عنوان مخاطب سخنان رئیس جمهور یاد کردند که البته آن چنان که این مداح نیز بیان کرده، وی در مراسم حضور نداشته و نمی‌تواند مخاطب این سخنان باشد.

ایران افزوده است: در همین رابطه، یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرنگار ما ضمن رد تفاسیر مطرح شده در رسانه‌ها، گفته: در زمان سخنرانی دکتر احمدی‌نژاد، یکی از فعالان حامی دولت از میان جمعیت حاضر در حرم امام(ره) به دنبال ابراز احساسات و اعلام حمایت از دولت بوده است که رئیس جمهور بدین شکل از وی قدردانی و در عین حال سخنرانی خود را ادامه می‌دهد.?


[ چهارشنبه 90/3/18 ] [ 4:42 عصر ] [ محسن حیدری ] [ نظرات () ]

یک روزنامه اصلاح طلب در شماره امروز خود در یادداشتی تاسف برانگیز، مردم ایران اسلامی را به "کم شعوری" و "سطحی نگری" متهم کرد.

به گزارش جهان، روزنامه ابتکار در این یادداشت که به قلم کمالی پناه منتشر کرده، آورده است: چندی پیش داستانی می‌خواندم به این مضمون که یکی از قهرمانان در امریکا وصیت کرد که لحظه‌ی فرارسیدن مرگش او را به استادیوم ببرند تا مردم لحظه‌ی جان‌کندنش را ببینند. روز موعود فرا رسید و همه‌ی بلیت‌ها فروخته شد و استادیوم از انبوه تماشاگران و هواداران آن قهرمان مملو شد. جسد نیمه‌جان وی را بر بالای سکو قرار دادند. پزشکان بر بالین او بودند و لحظه‌به‌لحظه حال او را گزارش می‌کردند. هیجان‌ها به اوج رسیده بود که ناگهان پزشکان با بلندگو اعلام کردند حال قهرمان دارد بهبود می‌یابد. ناگهان صدای اعتراض مردم حاضر در استادیوم به عرش رسید. فریاد می‌زدند که دروغ می‌گویید، دروغ می‌گویید. او باید بمیرد، ما بلیت خریده‌ایم. آری مردم هیجان را دوست داشتند و تماشای جان‌کندن قهرمان چه هیجانی دارد!

این روزنامه سپس برخی شعارهایی را که در شب ?? خرداد هنگام سخنرانی رئیس جمهور علیه مشایی داده شده، به داستان مذکور ربط داده و در تحلیلی خیالی نوشته است: سخنرانی جمعه‌شب گذشته‌ی رئیس‌جمهور محترم در ذهن نگارنده، حکایت مزبور را تداعی کرد ... دیگر آن خشم و خروش و شکوه همیشگی آقای احمدی‌نژاد نبود که به سخنرانی‌اش هیجان می‌داد و او را در صدر اخبار می‌نشاند و دیگر خبری از آن هواداران سینه‌چاکش نبود که در تأیید گفته‌هایش عاشقانه فریاد می‌زدند و گوش تیز می‌کردند تا کلام و حرف‌حرفش را از فضا بربایند و در گوش جان بنشانند. آری، آری این‌بار، هیجان از نوع دیگر بود. همان هواداران دیروزی این روز آمده بودند تا سخنش را بشکنند نه بشنوند. این‌بار هلهله‌ها و شعارها در تأیید او و حرف‌هایش نبود، بلکه علیه او و اطرافیانش بود.

این روزنامه اصلاح در ادامه یادداشت خود با بی پروایی، توهین های تاسف برانگیزی را به مردم ایران اسلامی روا می دارد و هیچ توضیحی هم درباره علت قلم فرسایی افراطی نمی دهد.

این روزنامه نوشته است: با ریسمان نامطمئن آرا و تأییدیه‌های آنی عامه‌ی مردم نباید خود را در چاهی انداخت که بیرون‌آمدن از آن ناممکن باشد. مگر همین مردم نبودند که یک روز می‌گفتند بازرگان بازرگان نخست‌وزیر ایران و فردایش شعار دادند که بازرگان بازرگان پیر خرفت ایران؟

ابتکار البته با ارائه این تحلیل سطحی چشمان خود را بر آن روی سکه که هوشمندی مردم و بصیرت آنان نسبت به اشخاص و رویدادهاست بسته است. آن روی سکه، یعنی واقعیت، این است که مردم با هیچ فردی عقد اخوت نبسته و نمی بندند. ممکن است ملت ایران امروز به فردی و شعارهایش رای اعتماد بدهند اما کافیست آن فرد اندکی از مسیر اولیه که همان خط امام راحل و انقلاب است، فاصله بگیرد و منحرف شود، در آن صورت همان ملت وی را کنار خواهند زد یا در صورت نیاز به تذکر و هشدار، همین کار را خواهد کرد.

شخصیت های مختلفی که از ابتدای انقلاب اسلامی پس از ناکامی در تحقق آرمان های مردم متدین ایران و انقلاب اسلامی و انحراف از خط اصیل انقلاب، توسط ملت طرد شده و یا کنار زده شده اند؛ این نظارت مردمی اما در کمال تاسف از سوی جریانی که نمونه آن اکنون در روزنامه ابتکار خودنمایی کرده است مورد توهین و هتاکی قرار گرفته است.

نقطه پایانی ابتکار امروز هم این داستان است: می‌گویند روزی درویشی از جلوی یک مغازه‌ی کبابی رد می‌شد. دید که شخصی تعدادی گنجشک را کشته و به سیخ کشیده و بر آتش کباب می‌کند. درویش از آن شخص خواست که یکی از گنجشک‌های کباب‌شده را به او بدهد. آن فرد خودداری کرد. درویش «کیشی» کرد. ناگهان گنجشک‌ها زنده شدند و پریدند و رفتند. مردم شهر وقتی آن کرامت را از درویش دیدند، دور او جمع شدند و از او شفا و شفاعت خواستند. درویش بی‌اعتنا می‌رفت و مردم هم به دنبال او می‌رفتند. ناگهان درویش به‌سمت مردم برگشت و شلوارش را پایین کشید و به‌سمت آنان ادرار کرد. مردم از او روی گردانیدند و او را دیوانه خواندند. درویش گفت: شما مردم به کیشی می‌آیید و به جیشی می‌روید؛ پس شایسته‌ی اعتماد نیستید.


[ چهارشنبه 90/3/18 ] [ 4:38 عصر ] [ محسن حیدری ] [ نظرات () ]

رئیس سازمان حج و زیارت با اعلام اینکه ثبت نام جدید عمره مفرده شهریورماه آغازمی شود، گفت: مبلغ هزینه اعلام شده بصورت علی الحساب از متقاضیان دریافت می شود.

علی لیالی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در شورای عالی حج، تصمیم گیری برای ثبت نام جدید متقاضیان اعزام به عمره مفرده انجام شده و در حال انجام اقدامات و برنامه ریزیهای لازم برای آغاز ثبت نامها هستیم.

وی با اشاره به مبلغ اعلام شده برای ثبت نام عمره، تاکید کرد: چهار سال قبل متقاضیان سفر به عمره 500 هزار تومان بصورت علی الحساب پرداخت کردند و امسال ثبت نام کنندگان جدید 800 هزار تومان برای پیش پرداخت سفر عمره می پردازند که البته سود سپرده مبلغ واریزی هنگام اعزام برای آنان محاسبه می شود.

رئیس سازمان حج و زیارت درباره هزینه سفر عمره نیز گفت: از هم اکنون مشخص نیست مبلغ تمام شده برای سفر عمره مفرده چقدرمی شود به همین دلیل زائران ما به التفاوت هزینه ها را پس از محاسبه سود سپرده و معلوم شدن قیمت و نوع کاروان در زمان اعزام پرداخت کنند.

به گفته لیالی، پس از نهایی شدن پروژه ثبت نام، چگونگی نحوه ثبت نام در بانک به مشتاقان زیارت خانه خدا اعلام می شود.


[ چهارشنبه 90/3/18 ] [ 4:38 عصر ] [ محسن حیدری ] [ نظرات () ]

 حجت‌السلام والمسلمین دکتر «سید محمود نبویان» که در زمره‏ی شاگردان «آیت الله مصباح یزدی» قرار دارد برای پایان بخشیدن به برخی ادعاهای جریان انحرافی، «مهندس رحیم مشایی» را به مناظره دعوت کرد. 
به گزارش برهان، چندی است اقدام‏های گروهی که امروز خود را به دولت اصول‌گرا منتسب ساخته‌اند، انتقادهای طیف وسیعی از دلسوزان انقلاب را برانگیخته است. در این میان هر بخشی از بدنه‏ی انقلابی جامعه از پایگاه تخصصی خود، گوشه‏ای از زوایای انحراف این جریان را مورد هدف قرار داده و به بیان خطرها و مضرات این نوع از منش و کنش برای آینده‏ی نظام اسلامی می‏پردازند. با این همه، آن‏چه که به نحوی بنیادین و در لایه‏ای عمیق‏تر می‏تواند کنش چنین جریانی را به چالش بکشد نقد گفتمانی و بیان کژفهمی‏های این جماعت از مبانی فکری انقلاب است. این ضرورت آن زمان فزونی می‏یابد که داعیه‏های اسلام‌شناسانه و دین فهمانه‏ی آن‏ها، که میزان قابل توجهی انحراف را در بر دارد، مورد توجه قرار گیرد.
 
از سوی دیگر، جریانی که «بدنامی را بهتر از گمنامی» می‏داند نمی‏توان از راهی به جز نمایاندن ضعف مفرط زیرساخت‏های معرفت‌شناسانه‏ی آن به تزلزل واداشت؛ و این همان رویکردی است که بسیاری از علما و روحانیون بر آن پای فشرده و از این منظر به نقد گروه انحرافی پرداخته‏اند.
 
بیانات برخی علمای زمان‌شناس، نقطه‏ی عطفی شد تا بسیاری از صاحب‏نظران این حوزه به تبیین این‌گونه از هم‌نوایی‏ها پرداخته و ابعاد خطر آفرین آن را واکاوی کنند.
«حجت‌السلام و المسلمین دکتر سید محمود نبویان» از جمله افرادی است که طی سخنرانی‏هایی مستند و مستدل، زوایای ناگفته‌ی فراوانی را از شدت خطر جریان انحرافی با محوریت رییس دفتر رییس‌جمهور بر ملا ساخته است. این در حالی بود که اطرافیان آقای مشایی با «کم مایه» خواندن منتقدین خود، مدعی شدند که مسلط نبودن انتقادکنندگان به مبانی عرفانی باعث شده که چنین برداشت‏هایی از صحبت‏های ایشان به وجود آید.
 
اظهار نظرهای این حلقه از حامیان که البته در سلک روحانیت هم به سر می‏برند، در حالی است که رییس دفتر رییس‌جمهور، صفت «مهندس» را با خود  یدک می‏کشد و تا کنون معلوم نشده که عمق مطالعات اسلام شناسانه و حتی عرفانی وی از کجا و تا کجا بوده است!
 
به هر روی، آن چه که معیار هر مدعی را به سنجه می‌آورد؛ مواجهه‏ای رودرروست تا هر آن‏چه در چنته دارد بر ملا سازد. با همین رویکرد «حجت السلام نبویان» در حالی که با افتخار خویش را از شاگردان «آیت الله مصباح» معرفی می‏کند برای پایان بخشیدن به تمامی ادعاها، «مهندس رحیم مشایی» را به مناظره‌ای در منظر جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه دعوت کرده است.
 
پایگاه تحلیلی- تبیینی برهان نیز که رسالت خود را شفاف‌سازی و پاسخ‏گویی به شبهات و سؤالات تعریف کرده است، برخویش فرض دانست تا زمینه‏ی این گفت‌و‌گو را مهیا سازد.


[ چهارشنبه 90/3/18 ] [ 3:27 عصر ] [ محسن حیدری ] [ نظرات () ]
          مطالب قدیمی‌تر >>

.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 26
بازدید دیروز: 0
کل بازدیدها: 58764