سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قرآن بیان جاودان

 حجت‌السلام والمسلمین دکتر «سید محمود نبویان» که در زمره‏ی شاگردان «آیت الله مصباح یزدی» قرار دارد برای پایان بخشیدن به برخی ادعاهای جریان انحرافی، «مهندس رحیم مشایی» را به مناظره دعوت کرد. 
به گزارش برهان، چندی است اقدام‏های گروهی که امروز خود را به دولت اصول‌گرا منتسب ساخته‌اند، انتقادهای طیف وسیعی از دلسوزان انقلاب را برانگیخته است. در این میان هر بخشی از بدنه‏ی انقلابی جامعه از پایگاه تخصصی خود، گوشه‏ای از زوایای انحراف این جریان را مورد هدف قرار داده و به بیان خطرها و مضرات این نوع از منش و کنش برای آینده‏ی نظام اسلامی می‏پردازند. با این همه، آن‏چه که به نحوی بنیادین و در لایه‏ای عمیق‏تر می‏تواند کنش چنین جریانی را به چالش بکشد نقد گفتمانی و بیان کژفهمی‏های این جماعت از مبانی فکری انقلاب است. این ضرورت آن زمان فزونی می‏یابد که داعیه‏های اسلام‌شناسانه و دین فهمانه‏ی آن‏ها، که میزان قابل توجهی انحراف را در بر دارد، مورد توجه قرار گیرد.
 
از سوی دیگر، جریانی که «بدنامی را بهتر از گمنامی» می‏داند نمی‏توان از راهی به جز نمایاندن ضعف مفرط زیرساخت‏های معرفت‌شناسانه‏ی آن به تزلزل واداشت؛ و این همان رویکردی است که بسیاری از علما و روحانیون بر آن پای فشرده و از این منظر به نقد گروه انحرافی پرداخته‏اند.
 
بیانات برخی علمای زمان‌شناس، نقطه‏ی عطفی شد تا بسیاری از صاحب‏نظران این حوزه به تبیین این‌گونه از هم‌نوایی‏ها پرداخته و ابعاد خطر آفرین آن را واکاوی کنند.
«حجت‌السلام و المسلمین دکتر سید محمود نبویان» از جمله افرادی است که طی سخنرانی‏هایی مستند و مستدل، زوایای ناگفته‌ی فراوانی را از شدت خطر جریان انحرافی با محوریت رییس دفتر رییس‌جمهور بر ملا ساخته است. این در حالی بود که اطرافیان آقای مشایی با «کم مایه» خواندن منتقدین خود، مدعی شدند که مسلط نبودن انتقادکنندگان به مبانی عرفانی باعث شده که چنین برداشت‏هایی از صحبت‏های ایشان به وجود آید.
 
اظهار نظرهای این حلقه از حامیان که البته در سلک روحانیت هم به سر می‏برند، در حالی است که رییس دفتر رییس‌جمهور، صفت «مهندس» را با خود  یدک می‏کشد و تا کنون معلوم نشده که عمق مطالعات اسلام شناسانه و حتی عرفانی وی از کجا و تا کجا بوده است!
 
به هر روی، آن چه که معیار هر مدعی را به سنجه می‌آورد؛ مواجهه‏ای رودرروست تا هر آن‏چه در چنته دارد بر ملا سازد. با همین رویکرد «حجت السلام نبویان» در حالی که با افتخار خویش را از شاگردان «آیت الله مصباح» معرفی می‏کند برای پایان بخشیدن به تمامی ادعاها، «مهندس رحیم مشایی» را به مناظره‌ای در منظر جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه دعوت کرده است.
 
پایگاه تحلیلی- تبیینی برهان نیز که رسالت خود را شفاف‌سازی و پاسخ‏گویی به شبهات و سؤالات تعریف کرده است، برخویش فرض دانست تا زمینه‏ی این گفت‌و‌گو را مهیا سازد.


[ چهارشنبه 90/3/18 ] [ 3:27 عصر ] [ محسن حیدری ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

امکانات وب


بازدید امروز: 25
بازدید دیروز: 2
کل بازدیدها: 58840